شاهنامه کودک و نوجوان به کوشش محمد ناصر مودودی نشر دیبایه

شاهنامه‌ی کودک و نوجوان یک مجموعه‌ی یازده جلدی‌ست که تاریخ را با هنر و داستان را با پژوهش پیوند زده است. برای بازآفرینی این اثر مدت هشت سال کار پژوهشی مستمر صورت گرفته است و برای اولین بار، مخاطبِ کم‌سال آنقدر جدی گرفته شده که نقشه‌ی تک تکِ داستان‌های شاهنامه برایش ترسیم گردیده، دودمان‌ِ شاهان و پهلوانان در درختانِ جداگانه نقش بسته، تصاویر دلکش در سراسر کتاب‌ها پراکنده شده‌ و فرهنگ واژگان، نام کَسان و جای‌های شاهنامه با توضیحات مفصل و جالب در آخر هر کتاب آمده‌اند.

هشت جلدِ نخست ـ از دیباچه تا پایانِ هفت‌خانِ اسفندیار ـ مبتنی بر نسخه‌ی تصحیح استاد دکتر جلال خالقی مطلق متنی وفادار به اصل، ترکیبِ نظم و نثر و توام با جزییات اصیل را به خواننده‌ی جوان ارائه می‌دهد که زبان ساده و حماسی آن، در کنار افزوده‌های علمی ـ پژوهشی، این اثر را نه‌تنها برای مخاطب خاص بلکه برای همگان خوشگوار و پرنگار می‌سازد..

شاهنامه‌ی کودک و نوجوان بازنویسیِ غنی‌شده‌ی شاهکار حکیم و هم‌پذیریِ نوآوری‌ست‌ در شرح اساطیر.

این مجموعه تا زمان حیات استادِ زنده‌یاد توران میرهادی همواره مورد لطف و راهنمایی ایشان قرار می‌گرفت. همچنین هشت جلد نخست این اثر پیش از چاپ در اختیار استاد ارجمند جناب آقای دکتر خالقی مطلق قرار گرفت که راهنمایی‌های بسیار ارزنده‌ای را به دست‌اندرکاران یادآور شدند. دو جلد اول در اختیار جناب آقای دکتر اسلامی ندوشن قرار گرفتند و نیز شاهنامه‌پژوهان بسیار دیگری نیز به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم در تدوین این اثر مشارکت کردند. هر یک از مجلدات پس از نهایی‌شدن در اختیار گروهی از کودکان و نوجوانان قرار می‌گرفت و بازخورد آنان در ادامه‌ی کار چراغ راه بازنگاری بود .

به توصیه استاد میرهادی، سعی شده حتی تصاویر کتاب مبتنی بر تحقیقات تاریخی باشند. بنابراین اساتیدی از تهران تا هامبورگ و از ارومیه تا مشهد و شیراز و بوشهر و نواحی مرکزی و شمال و حتی افغانستان و آسیای میانه قبول زحمت کردند و نظرات خود را در اختیار نهادند ..

برای سفارش این مجموعه می توانید با دفتر فروش نشر دیبایه ۰۲۱۵۵۴۳۰۵۸۹ و ۰۲۱۵۵۴۲۸۹۰۱ تماس بگیرید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *