انتقاد شدید «وطن امروز» از اظهارات حامد بهداد:روزنامه «وطن امروز» نوشت: «حامد بهداد وقتی داشت یک جایزه بی‌عنوان را روی سن یک مراسم بی‌عنوان‌تر که به بهانه ۱۲۰ سالگی سینمای ایران برگزار می‌شد دریافت می‌کرد، درباره یکی – دو پرونده قضایی اظهار نظر کرد. «این عشق و مهربانی که حامد بهداد درباره متهمان به قتل عمد، درباره‌اش صحبت می‌کند، چرا در ماجرای اختلاس پول مردم بدبخت و فرهنگیان بینوا به کار نمی‌آید؟

انتقاد شدید «وطن امروز» از اظهارات حامد بهداد

«این عشق و مهربانی که حامد بهداد درباره متهمان به قتل عمد، درباره‌اش صحبت می‌کند، چرا در ماجرای اختلاس پول مردم بدبخت و فرهنگیان بینوا به کار نمی‌آید؟ چرا وقتی درباره میلیاردها پول بادآورده به سینما و پولشویی در این باره حرف ‌زده می‌شود، همه برای نفع شخصی سکوت اختیار می‌کنند؟»

به گزارش ایسنا، روزنامه «وطن امروز» نوشت: «حامد بهداد وقتی داشت یک جایزه بی‌عنوان را روی سن یک مراسم بی‌عنوان‌تر که به بهانه ۱۲۰ سالگی سینمای ایران برگزار می‌شد دریافت می‌کرد، درباره یکی – دو پرونده قضایی اظهار نظر کرد. گفت: «من نمی‌توانم یادی نکنم از کسانی که الان محکوم به اعدام هستند، برادران افکاری. نمی‌توانم یادی نکنم از خانم ستوده.» بعد از قاضی و مسئولان درخواست کرد با عشق و مهربانی با این پرونده‌های قضایی مواجهه کنند. بعد دیدیم یکی از مدیران سابق سینمایی نیز در تایید اظهار نظر او نوشته: «فارغ از محتوای پرونده‌های قضایی برادران افکاری و نسرین ستوده، این صحبت‌های حامد بهداد یک درخواست کاملا محترمانه و مشفقانه از خاستگاه مهر و شفقت برای تمامی افراد درگیر این پرونده‌ها بود، بدون این که حکمی صادر کند.»

مسأله اتفاقا از همین گزاره‌ای شروع می‌شود که ابراهیم داروغه‌زاده درباره اظهار نظر بی‌ربط حامد بهداد مطرح کرده است و آن این که چگونه می‌شود در یک ماجرای قضایی «از محتوای پرونده‌های قضایی» فارغ شد؟ و اساسا این اظهار نظرهای بی‌ربط در حوزه‌های مختلف چگونه ادامه پیدا می‌کند و کسی از میان خود این جماعت به اعتراض برنمی‌خیزد؟ واقعا فهم مسائل حقوقی و قضایی این قدر آسان شده که هر کسی بتواند فارغ‌دلانه و به راحتی درباره‌اش اظهار نظر کند؟ آیا این نخستین بار است که چنین اظهار نظری از سوی هنرمندان و بازیگران و چهره‌های هنری مطرح می‌شود؟ قابل تامل آن که اظهار نظرهای اینچنینی محدود به مسائل قضایی نیز نیست. ظهور و بروزهای مضر در ایام انتخابات نیز که در دوره‌های مختلف اتفاق افتاده را نیز می‌توان بررسی کرد؛ اظهار نظرهایی که عمدتا از آنها اظهار پشیمانی شده است یا گفته‌اند: «اشتباه کردیم.»

این اظهار نظرها البته در همه موارد اعتراض به فساد و … اتفاق نمی‌افتد. یعنی وقتی سینمای ایران با پول‌های بادآورده، عددهای حقوق بازیگران را چند برابر می‌کند و بعد مشخص می‌شود آن پول شبهه‌دار بوده و سرمایه‌گذار به جرم اختلاس دادگاهی و محاکمه می‌شود، یک نفر از داخل سینما خواستار برخورد با متهم نمی‌شود. یک نفر نمی‌گوید پول‌های بادآورده و فاسدی که وارد پروژه‌های سینمایی شده بد است. این عشق و مهربانی که حامد بهداد درباره متهمان به قتل عمد، درباره‌اش صحبت می‌کند، چرا در ماجرای اختلاس پول مردم بدبخت و فرهنگیان بینوا به کار نمی‌آید؟ چرا وقتی درباره میلیاردها پول بادآورده به سینما و پولشویی در این باره حرف ‌زده می‌شود، همه برای نفع شخصی سکوت اختیار می‌کنند؟»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *