اعتراض‌های خیابانی در آمریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری از نیویورک آغاز شد. پس از نیویورک، دامنه این اعتراض‌ها به فیلادلفیا، شیکاگو و بوستون رسید

اعتراض‌های خیابانی در آمریکا از نیویورک آغاز شد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مردم نیویورک با حضور در خیابان و حمل پارچه نوشته‌های عظیم خواهان شمارش تمام آرای انتخابات پیش از اعلام نتایج نهایی رای‌گیری سراسری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدند.

پس از نیویورک، دامنه این اعتراض‌ها به فیلادلفیا، شیکاگو و بوستون رسید.

تظاهرکنندگان  خواهان ادامه شمارش تمام آرای اخذ شده در تمامی ایالت‌ها پیش از اعلام نهایی نتایج انتخابات سراسری در آمریکا شدند.

اما تظاهراتی نیز در دیترویت در ایالت میشیگان در مقابل یکی از مراکز شمارش آرا برگزار شد. صدها تظاهرکننده از حامیات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا خواستار توقف روند شمارش آرا و مشارکت دادن آن‌ها در فرایند شمارش هستند. این بعد از آن صورت گرفته که ترامپ گفته قصد دارد درخواست بازشماری آرا در این ایالت را بدهد.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، بایدن در ایالت میشیگان پیروز شده و این مساله او را به پیروزی در انتخابات نزدیک می‌کند. تصاویری ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند، نیروهای پلیس اجازه ورود به تظاهرکنندگان به داخل مرکز شمارش رای را نمی‌دهند.

به نوشته روزنامه “دیترویت فری پرس”، تظاهرکنندگان حامی بایدن نیز به حامیان ترامپ پیوستند که منجر به درگیری و تنش شد

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *