دکتر محسن زنگنه نماینده محترم مردم تربت حیدریه ،زاوه ومحولات در گفت و گو با ایلنا: تجمیع مراکز علمی تربت حیدریه و کاشمر به مرکزیت گناباد صحت ندارد

تجمیع مراکز علمی تربت حیدریه و کاشمر به مرکزیت گناباد صحت ندارد

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: نباید به بهانه ارتقای کیفی مراکز دانشگاهی هویت علمی شهرستان‌ها را از آنها بگیریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تربت حیدریه، اخیرا و در قالب مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و  طرح آمایش آموزش عالی، دانشگاه دولتی تربت‌حیدریه تبدیل به پردیس شده و زیرمجموعه دانشگاه گناباد قرار می‌گیرد،از آنجا که این خبر از صبح روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی شهرستان تربت‌حیدریه دست به دست می شود باعث مشوش شدن فضای رسانه ای تربت حیدریه شده است.

حتی در نامه درون سازمانی رئیس دانشگاه تربت‌حیدریه به شماره ۱۲۲۶۰۳/۹۹ که روز گذشته خطاب به اعضای هیات علمی و کارکنان خود ارسال کرده، از آنها خواسته است تا فردا دیدگاه‌های خود را در پیوند با این موضوع ارائه کنند تا در جلسه شورای دانشگاه که قرار است فردا برگزار شود، مورد استفاده قرار گیرد.

نماینده اسبق مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون آموزش عالی مجلس وقت در این باره به ایلنا گفت: یکی از اقدامات من در آن دوران دریافت صدور مجوز سه دانشکده پرستاری، پیراپزشکی و بهداشت و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی اقدامی که به عقیده کارشناسان حداقل به ۴ چهار سال پیگیری نیاز داشت اما در کمتر از یکسال به ثمر رسید.

ابوالقاسم خسروی سهل‌آبادی افزود: علاوه بر اینها  ارتقای دانشگاه دولتی و استقلال این واحد دانشگاهی در نتیجه احداث ساختمان جدید دانشگاه دولتی،  افزایش چهار رشته ارشد دانشگاه آزاد اسلامی به ۴۳ رشته ارشد و دکتری، ارتقای دانشگاه فرهنگیان، اخذ مجوز دانشگاه واحد خواهران، افزایش رشته‌های آموزشکده فنی حرفه‌ای و اخذ مجوز واحد خواهران از یگر اقداماتی بود که آن زمان انجام شد.

وی بیان کرد : در تقسیمات کشوری و تقسیم استان خراسان بزرگ طبق بررسی‌های کارشناسی مرکز استان خراسان مرکزی مشخص شد و اگر به هر دلیلی اجرای طرح خراسان مرکزی به مرکزیت تربت‌حیدریه امکان پذیر نیست باید توزیع اعتبارات دولت بر اساس عدالت صورت پذیرد.

نماینده سابق مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ندیده‌ام، گفت: البته قرار بود مجموعه کاشمر و تربت جام زیر نظر دانشگاه تربت‌حیدریه باشند، در چنین مواردی مسئول مستقیم می‌بایست سریعا سایر مسئولان شهرستان را در جریان بگذارد.

محسن زنگنه گفت: متاسفانه وزارت علوم چند سالی است بر اساس طرح آمایش جایگاه بسیاری از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را در شهرستان‌ها و استان‌های محروم، به بهانه ارتقای نظام کیفی آموزش عالی، از دانشگاه به دانشکده تنزل داده یا اینکه آن‌ها را اجبار می‌کند که باید به عنوان پردیس یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور باشند.

نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه‌ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا به دانشگاه‌های تربت‌حیدریه، کاشمر و گناباد  گفته شده که باید پردیس دانشگاه فردوسی مشهد بشوید این در حالی است که اگر تناسب بگیریم داشته ها و نوآوری‌های علمی این دانشگاه‌ها  به مراتب از برخی از دانشگاه‌های بزرگ بیشتر است.

زنگنه افزود: اما متاسفانه معاون وزیر علوم در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها حاضر و دانشگاه را تهدید می‌کند که باید پردیس یکی از دانشگاه‌های بزرگ بشوید.

وی اظهارکرد: موضوع تجمیع بسیاری از دانشگاه‌های کشور صحت دارد و اینکه در جنوب خراسان رضوی نیز قرار است دانشگاه تربت‌حیدریه، مجتمع آموزش عالی گناباد، مرکز آموزش عالی کاشمر و مرکز آموزش عالی تربت‌جام نیز با هم تجمیع شوند صحت دارد، اما اینکه همه تبدیل شوند به زیرمجموعه گناباد، صحت ندارد زیرا گناباد مجتمع آموزش عالی و دانشگاه نیست و دوم اینکه اصل موضوع از اساس کذب محض است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *