پیش‌فروش «تاریخ تمدن» ویل دورانت با تخفیف:هفدهمین چاپ «تاریخ تمدن» ویل دورانت در ۱۳ جلد با «تخفیف ویژه» عرضه می‌شود

پیش‌فروش «تاریخ تمدن» ویل دورانت با تخفیف

.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی، هفدهمین نوبت ‌چاپ مجموعه «تاریخ تمدن» اثر فیلسوف، تاریخ‌نگار و نویسنده آمریکایی و همسرش آریل دورانت با ۱۰درصد «تخفیف ویژه» از ششم تا نوزدهم دی‌ماه ۱۳۹۹ پیش‌فروش خواهد شد. نوبت جدید چاپ «تاریخ تمدن» در شمارگان هزار نسخه منتشر شده است. قیمت اصلی و بدون تخفیف این دوره جدید ۱۳جلدی ۱۶۸۰۰۰۰ تومان است که در پیش‌فروش با ۱۰درصد تخفیف معادل ۱۵۱۲۰۰۰ تومان برای مخاطبان عرضه می‌شود.

در معرفی مجموعه «تاریخ تمدن» توسط ناشر آمده است: این مجموعه ارزشمند از مهم‌ترین آثار جامع تاریخی به شمار می‌آید که در بین سال‌های ۱۹۳۵ تا ۱۹۷۵ در آمریکا منتشر شده است و تاریخ زندگی انسان از دوران پیش از تاریخ تا پایان سده هجدهم را در برمی‌گیرد. طرح ویل دورانت و همسرش برای نگارش این مجموعه تا تاریخ معاصر غرب در زمانه‌شان یعنی سال ۱۹۳۳ بود، اما مرگ هر دو مانع از آن شد که این مجموعه از دوران ناپلئون پیش‌تر بیاید.

فرایند برگردان، آماده‌سازی و انتشار تاریخ تمدن به زبان فارسی توسط انتشارات فرانکلین و به صورت ۱۳جلد جداگانه از میانه‌های دهه ۳۰ شمسی آغاز شد. به گواه اسناد تاریخی موجود در انتشارات علمی و فرهنگی که به تازگی تنظیم و تجمیع شده‌اند، نخستین اراده‌ها برای ترجمه این مجموعه به تاریخ خرداد ۱۳۳۵ و قرارداد میان همایون صنعتی‌زاده به نمایندگی از انتشارات فرانکلین و امیرحسین آریان‌پور در مقام مترجم جلد مشرق‌زمین گاهواره تمدن برمی‌گردد.

از دیگر نمونه‌های اسناد تاریخی شکل‌گیری و ترجمه این مجموعه در گام‌های نخستین می‌توان به قرارداد دیگری بین همایون صنعتی‌زاده به نمایندگی از موسسه انتشارات فرانکلین، جواد اقبال، مدیر کتابفروشی اقبال در جایگاه ناشر و احمد آرام، مترجم بخشی دیگری از مشرق‌زمین گاهواره تمدن اشاره کرد که در تاریخ سی‌ام اردیبهشت‌ماه ۱۳۴۰ تنظیم شده است.

«تاریخ تمدن» توسط گروه مترجمان در ۱۱ عنوان کتاب و ۱۳ جلد منتشر شده است و از آخرین چاپ این مجموعه نفیس بیشتر از یک‌سال می‌گذرد. در شش جلد نخست این مجموعه نام ویل دورانت در مقام نویسنده آمده و آریل دورانت ویراستار است، ولی در جلدهای بعدی هر دو نویسنده هستند. از جمله مترجمان دیگر این مجموعه می‌توان به افرادی همچون احمد بطحائی، ع. پاشائی، فتح‌الله مجتبایی، هوشنگ پیرنظر، حمید عنایت، پرویز داریوش، علی‌اصغر سروش، ابوطالب صارمی، ابوالقاسم پاینده، صفدر تقی‌زاده، فریدون بدره‌ای، سیهل آذری، ضیاءالدین طباطبایی، عبدالحسین شریفیان و … اشاره کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *