یک مقام مسئول توضیح داد؛ ماجرای پرواز دیشب ترکیش‌ایر در فرودگاه امام چه بود؟ عدم فرود پرواز ترکیش‌ایر در فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) ، ارتباطی به صدای آژیر خطر شنیده شده در غرب تهران نداشته و به دلیل مسائل جوی بوده است

ماجرای پرواز دیشب ترکیش‌ایر در فرودگاه امام چه بود؟

آرمان ملیبامداد امروز یک فروند هواپیمای ترکیش‌ایر که قصد فرود در فرودگاه امام‌خمینی (ره) را داشت، به دلیل بدی آب و هوا به فرودگاه باکو تغییر مسیر داد و در فرودگاه باکو به زمین نشست.

برخی رسانه‌های خارجی همزمانی این اتفاق با به صدا درآمدن آژیر خطر در غرب تهران را مشکوک و مرتبط به هم دانستند.

اما یک مقام مسئول در فرودگاه امام خمینی (ره) در گفتگو با مهر ، این موضوع را رد کرد.

وی اظهار داشت: پرواز ترکیش‌ایر پس از اینکه بدلیل بدی آب و هوا تصمیم گرفت در فرودگاه امام خمینی فرود نیاید، دو فرودگاه آلترناتیو داشته است که یکی اصفهان و دیگری، باکو بوده است ولی خلبان تصمیم می‌گیرد هواپیما را در فرودگاه باکو بنشاند.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دلیل بدی آب و هوا، دید افقی در فرودگاه امام خمینی (ره) کاهش یافته بود، درباره اینکه چرا پس از پرواز ترکیش‌ایر، ایران‌ایر و ماهان در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود آمدند، گفت: سیاست شرکت‌های هواپیمایی با یکدیگر تفاوت دارد؛ برخی در دید کم به خلبان اجازه فرود می‌دهند و برخی هم اجازه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هواپیمایی ترکیش‌ایر اجازه فرود به خلبان در دید ۸۰۰ متر را نداده است. این موضوع در کتاب «عملیات هوانوردی» شرکت‌های هواپیمایی درج شده و به خلبانان دیکته می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، هواپیمای شرکت هواپیمایی ترکیش ایر که دیشب به دلیل شرایط آب و هوایی تهران به باکو رفته بود بامداد امروز به فرودگاه امام خمینی (ره) تهران بازگشته و مسافران به سلامت از هواپیما پیاده شده‌اند.

تازه های امروز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *