مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری در گفت‌وگو با ایلنا؛ حداقل ۱۰۰ دستگاه تانکر حامل مواد سوختی در مرز افغانستان دچار حریق شدند/ مرز کشورمان برای بازگشت کامیون‌های ایرانی و افغان باز است

حداقل ۱۰۰ دستگاه تانکر حامل مواد سوختی در مرز افغانستان دچار حریق شدند/ مرز کشورمان برای بازگشت کامیون‌های ایرانی و افغان باز است

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری درباره حادثه انفجار تانکر حامل مواد سوختی در مرز افغانستان گفت: حداقل ۱۰۰ دستگاه تانکر حامل مواد سوختی دچار حریق شدند و احتمال اینکه تعداد این کامیون‌ها افزایش یابد بسیار زیاد است.

جواد هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره خسارت‌های ناشی از انفجار تانکر حامل مواد سوختی در مرز افغانستان اظهار داشت: ساعت ۱۲:۱۵ امروز یکی از تانکرهای حامل مواد سوختی در پارکینگ قلعه اسلام در مرز افغانستان دچار انفجار شد که حریق آن به سایر کامیون‌ها و تانکرهای سوختی سرایت کرد.

در حال حاضر حداقل ۱۰۰ دستگاه تانکر ت طمعه حریق شدند و احتمالا این تعداد به ۱۵۰ دستگاه و بیشتر می‌رسد.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری ادامه داد: بلافاصله مرز کشورمان را باز کردیم تا کامیون‌های ایرانی و افغان به ایران برگردند و از محل آتش‌سوزی فاصله بگیرند.

هدایتی افزود: این سانحه در پارکینگ قلعه اسلام در خاک افغانستان رخ داد که این پارکینگ ظرفیت ۴۰۰ دستگاه کامیون و تانکر را دارد که اگر ظرفیت پر شده باشد احتمال آتش‌سوزی با ابعاد بالاتر وجود دارد.

وی ادامه داد: از آنجایی که این سانحه در خاک افغانستان اتفاق افتاده اطلاعات دقیق‌تری نداریم و باید منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مقامات افغانستان باشیم.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری با تاکید بر اینکه این سانحه تلنگری است تا متوجه خطرات تاخیر در ترددها باشیم، بیان داشت: این اتفاق تلخ می‌تواند در هر یک از مرزهای کشورمان رخ دهد به همین دلیل باید تاخیر در ترددهای مرزی به حداقل برسد و تا زمانی که تشریفات گمرکی زمانبر باشد این تهدیدات در مرزها وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *