افتتاح آزادراه غدیر و کاهش ترافیک شلوغ‌ترین مسیر ارتباطی کشور

افتتاح آزادراه غدیر و کاهش ترافیک شلوغ‌ترین مسیر ارتباطی کشور

قزوین – ایرنا – امروز همزمان با میلاد با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) با دستور رئیس جمهوری آزادراه غدیر (آبیک-چرمشهر) به بهره برداری می رسد که با این افتتاح شاهد کاهش بار ترافیک در آزادراه تهران-کرج-قزوین به عنوان شلوغ ترین مسیر ارتباطی کشور خواهیم بود.

به گزارش ایرنا، آزادراه آبیک-چرمشهر (غدیر) به عنوان یک مسیر آزادراهی با نقش ملی و بین المللی، تبلور خدمتی دیگر از سوی دولت یازدهم و دوازدهم است.

 این آزادراه که عملیات اجرایی و احداث آن همزمان با آغاز به کار دولت تدبیر و امید آغاز شد، ۱۶۰ کیلومتر طول دارد و از آن می توان به عنوان پل جدید ارتباطی بین غرب به شرق کشور یاد کرد که می تواند علاوه بر کاهش ترافیک در استان های تهران، البرز، مرکزی و قزوین موجب کاهش زمان سفر نیز بشود.

این آزادراه از آبیک در شرق استان قزوین آغاز می شود و سپس با عبور از جنوب استان البرز و شمال شرقی استان مرکزی به جنوب تهران و چرمشهر می رسد و به بزرگراه قم -گرمسار متصل می شود.

بهره برداری از این مسیر جدید آزادراهی نقش مهمی در کاهش ترافیک آزادراه تهران-کرج-قزوین که به عنوان پرترافیک ترین آزادراه کشور محسوب می شود دارد.

آزادراه غدیر، احیاگر بخشی از جاده بین المللی ابریشم

استاندار قزوین در خصوص این طرح بزرگ عمرانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با سالروز میلاد امام علی (ع) با دستور رئیس جمهوری آزادراه آبیک=چرمشهر افتتاح می شود که باید عیدی دولت به مردم دانست.

هدایت الله جمالی پور با بیان اینکه با بهره برداری از این آزادراه شاهد افزایش رضایت مندی مردم از دولت و نظام خواهیم بود، افزود: کاهش ترافیک آزادراه تهران-کرج- قزوین، کاهش زمان سفر بین این استان ها و همچنین صرفه جویی قابل توجه در مصرف سوخت از مزایای احداث آزادراه آبیک-چرمشهر به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این مسیر در واقع احیای بخشی از جاده بین المللی ابریشم بوده و یک کریدور بین المللی در مسیر غرب به شرق به حساب می آید، اظهار داشت: این محور جدید از اهمیت ترانزیتی بالایی برخوردار است و مسیر جدید عبور خودروهای باری و سنگین مرکز و پیرامون مرکز کشور خواهد بود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: بهره برداری از این مسیر مهم آزادراهی در شرایط سخت مالی این سال های کشور نشان داد دولت در سازندگی و توسعه و آبادانی میهن اسلامی همه توان و تلاش خود را صرف کرده است.

صرفه جویی ۷۰۰ میلیون لیتری بنزین در سال با افتتاح آزادراه غدیر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه احداث آزادراه آبیک-چرمشهر با کاهش قابل توجه مصرف سوخت به حفظ محیط زیست نیز کمک می کند،افزود: احداث و بهره برداری این آزادراه براساس برآوردها موجب صرفه جویی ۷۰۰ میلیون لیتری بنزین و ۱۶۰۰ میلیون لیتری گازوئیل در سال می شود.

علی فرخزاد ادامه داد: ارزش ریالی صرفه جویی بنزین و گازوئیل با بهره برداری از این مسیر جدید آزادراهی که دسترسی مسافران به استان های مرکز کشور را تسهیل می بخشد، به ترتیب ۱۶۰۰ میلیارد تومان و ۶۶۰ میلیارد تومان در سال خواهد بود.

این مسوول گفت: آزادراه آبیک-چرمشهر که مسیر جدیدی میان استان های قزوین،البرز، مرکزی و تهران است همراه با دو خطه کردن راه آهن کرج-قزوین از خدمات بزرگ دولت در حوزه حمل و نقل به مردم استان قزوین طی سال های اخیر بوده که نقش مهمی در کاهش تصادفات جاده ای، کاهش ترافیک و کاهش مصرف سوخت به همراه دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین اظهار داشت: راه اندازی این آزادراه موقعیت استان قزوین به عنوان شاهراه ارتباطی کشور را تثبیت می بخشد.

آزادراه آبیک-چرمشهر، جلوه گری توان بالای فنی و مهندسی کشور

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین نیز در مورد آزادراه آبیک-چرمشهر  نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آزادراه در شرایطی احداث شد که میهن اسلامی ما تحت شدیدترین تحریم های دشمن قرار داشت.

ابراهیم مبارک قدم افزود: این آزادراه در کم ترین زمان ممکن با استفاده از توان فنی و مهندسی کشور و با بالاترین کیفیت احداث و آماده بهره برداری شده است.

افزود: برای اجرا و احداث این آزادراه که نقش مهمی در روان سازی ترافیک بین استان های تهران، البرز، مرکزی و قزوین دارد هفت هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین یادآور شد: ۷۰ درصد اعتبارات مورد نیاز این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیا و ۳۰ درصد آن نیز از سوی وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

این مسوول به مشخصات فنی آزادراه غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: این آزادراه دارای ۵.۷ متر عرض بوده و دارای ۶ باند است.

وی اظهار داشت: با افتتاح این آزادراه زمان سفر وسایل نقلیه سبک تا ۹۰ دقیقه و نیمه سنگین تا ۱۱۰ دقیقه به مبدا و مقصد این مسیر کاهش می یابد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *