گزارش مراسم اختتامیه‌ و اهدای جوایز مسابقه بزرگ شعرخوانی «چِلِّه‌کُلو» به قلم بهمن صباغ زاده (بخش دوم)

با انتخاب هیأت داوران اجراهای برگزیده در بخش کودکان به این صورت بود:
نفر سوم، طاها تاتاری که غزلی گویشی از استاد علی اکبر عباسی را برای اجرا انتخاب کرده بود: «وَرگَرد و بیا بِنشی، حرفِ دِلِتِر وَرگُ/ از یارِ بِفادارِت دلگیری اَگِر وَرگُ»
نفر دوم، فاطمه دلفکار که یک شعر کودک از آثار استاد سیدعلی موسوی را برای اجرا انتخاب کرده بود: «مادرم از بازار/ چار تا جوجه خرید»
و نفر اول، یگانه بلندی که یک شعر کودک از آقای اسدالله اسحاقی را برای اجرا انتخاب کرده بود: «در یک مغازه دیدم/ یک لوله ی لواشک»

در بخش نوجوانان هیأت داوران این دوستان عزیز را به عنوان اجراهای برگزیده معرفی کردند:
نفر سوم، ساره اسدی یکی از شعرهای خودش را خوانده بود: «یه روز توی کودکی/ کتابی بود تو دستم»
نفر دوم، حدیثه سادات مهدوی که شعری از آثار آقای اسدالله اسحاقی را انتخاب کرده بود: «باغ پدربزرگم/ خیلی انار دارد»
و نفر اول، پیمان پویان که در اجرای خود بخشی از منظومه‌ی بلند سمندرخان سالار سروده‌ی استاد علی اکبر عباسی را خوانده بود: «گمونم بو هزار و سیصد و سی/ سمندر با سکینه کی عروسی»
آثار دریافتی در بخش بزرگسال هم در نهایت با رای هیات داوران این گونه اعلام شد:
نفر سوم، خانم ملیحه یعقوبی با اجرای شعری به گویش تربتی از آثار استاد محمد قهرمان: «ای چَشمِ مَست وِر حَدِ مایُم نگاه کُ/ از یَگ نگاه کارِ دِلِر روبه راه کُ»
نفر دوم، خانم زینب نجفی با اجرای غزلی از اشعار بهمن صباغ زاده: «غزلم زلف سر شانه‌ی غم می‌ریزد/ شب که موهای تو را باد به هم می‌ریزد»
و نفر اول، خانم نرگس رنجبری با اجرای غزلی از بهمن صباغ زاده: «به اخمت خستگی در می‌رود لبخند لازم نیست/ کنار سینی چای تو اصلا قند لازم نیست»
جوایزی شامل لوح تقدیر و کتاب و جایزه‌ی نقدی به برگزیدگان هر بخش اهدا شد.

مسابقه‌ی شعرخوانی «چِلِّه‌کُلو» بر دو محور اصلی استوار بود، یکی از اهداف اصلی این مسابقه معرفی شاعران تربت حیدریه و آشنایی همشهریان با شعر شاعران تربت حیدریه و هدف مهم دیگر استعدادیابی در زمینه‌ی اجرا بود. اشعار بسیاری از شاعران همشهری در این مسابقه توسط شرکت کنندگان قرائت شد. از تمام برگزیدگان این مسابقه دعوت خواهد شد که در برنامه‌های ادبی فرهنگی که در طول سال از سوی انجمن های ادبی تربت حیدریه برگزار می‌شود، اجرای برنامه داشته باشند و همچنین نفر اول مسابقه خانم نرگس رنجبری به لطف دوست عزیزمان جناب آقای ذباح برای تست مجری‌گری به صدا و سیمای خراسان رضوی دعوت شد.

غیر از آرای هیات داوریان بر اساس تعداد دیده شدن ویدئوها در تلگرام و تعداد پسندها در اینستاگرام بخشی هم به عنوان آرای مردمی داشتیم.
ویدئوی ارسالی از طاها تاتاری کودک شرکت کننده با ۲۳۹۰۰ بار دیده شدن در صدر قرار داشت و بعد از آن به ترتیب عسل سکندری ۷۴۰۹، امیرمحمد اکبری ۴۹۲۸، آقای میثم تاتاری ۴۱۳۴، خانم مریم تورچی ۳۹۱۱، احمدرضا نیک احمدی ۳۲۵۲ و خانم نرگس علیزایی ۲۵۷۴ بازدید داشتند. در این بخش هم جوایزی به شرکت‌کنندگان تعلق گرفت.

قرعه‌کشی از بین تمام شرکت‌کنندگان این مسابقه هم در مراسم اختتامیه انجام شد و تعدادی از جوایز نقدی هم به این صورت به شرکت‌کنندگان مسابقه تقدیم شد.

در این مسابقه هر شرکت‌کننده جایزه‌ی خود را از دست شاعری که شعرش را اجرا کرده بود گرفت و در مواردی شرکت‌کنندگان برای اولین بار شاعر شعری را که اجرا کرده بودند دیدند و از نزدیک با وی آشنا شدند.
شاعران اسدالله اسحاقی, علی اکبر عباسی و بهمن صباغ زاده جدا از جوایز مسابقه، هر کدام هدایایی همراه خود آورده بودند که تقدیم برگزیدگان شد.
استاد سیدعلی موسوی جایزه‌ی دریافتی خود را به خانم سودابه کنعانی؛ و آقای میثم تاتاری جایزه اش را به آقای بهمن صباغ زاده تقدیم کردند.
استاد امیر عنایتی لحظات خوش اختتامیه‌ی مسابقه‌ی «چِلِّه‌کُلو» را در قاب دوربین‌شان جاودانه کردند.
در پایان جلسه مسئولین فرهنگی شهرستان، شاعران و برگزیدگان این مسابقه روی سن رفتند و در کنار هم عکس یادگاری گرفتند.
با تشکر از کسانی که هر یک به نحوی در این برنامه مشارکت داشتند و با کمک و حمایت‌های ایشان این مسابقه شکل گرفت، پیش رفت و به پایان رسید. با امید روزهای بهتر و روشن‌تر، مطمئن باشید آشنایی با شعر و ادبیات زندگی را از آن‌چه هست بهتر می‌کند.

بهمن صباغ زاده
شنبه ۱۳۹۹/۱۲/۰۲ تربت حیدریه

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *