همزمان با سفر مصطفی کاظمی به ریاض اعلام شد ۵ هزار انتحاری سعودی از سال ۲۰۰۳ تا کنون خود را در عراق منفجر کرده‌اند

همزمان با سفر نخست‌وزیر عراق به عربستان، یک کاربر توئیتر نوشت، بیش از ۵۰۰۰ انتحاری اهل عربستان از سال ۲۰۰۳ تا کنون، بمب همراه خود را در عراق منفجر کرده‌اند، اما هیچ نهاد مدعی غربی به ریاض اعتراضی نکرده است.

به گزارش مشرق، یک کاربر توئیتر نوشت: ‏بیش از ۵۰۰۰ انتحاری اهل عربستان سعودی، از سال ۲۰۰۳ تا کنون در خاک عراق دست به عملیات انتحاری زده‌اند و علاوه‌بر آن، بیش از ۷۰۰۰ داعشی سعودی‌تبار نیز در عراق به دست نیروهای امنیتی این کشور، دستگیر و زندانی شده‌اند. این کاربر در ادامه افزود: نه پرچمی از سعودی آتش زده شد و نه سفارتی مورد حمله قرار گرفت. هیچ قطعنامه‌ای علیه عربستان صادر نشد و هیچ تحریمی هم بر این کشور اعمال نشده است،چرا؟
کاربر مذکور افزود: اما سازمان ملل می‌تواند یمن و انصارالله را در سطح بین‌المللی تحریم کند.
نخست‌وزیر عراق در عربستان
«مصطفی کاظمی» نخست‌وزیر عراق، روز پنجشنبه در ریاض با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، دیدار کرد. در این دیدار دو طرف در زمینه‌های اقتصادی‌، از جمله ایجاد صندوق مشترک، توافق امضا کردند. به گزارش خبرگزاری فارس، کاظمی و بن سلمان همچنین، دربارۀ همکاری‌های دوجانبه و راه‌های تقویت آنها در تمام زمینه‌ها‌، با یکدیگر گفت‌و‌گو کردند. دو طرف ضمن ابراز رضایت درباره سطح همکاری‌ها و هماهنگی‌ها میان دو کشور، بر عزم خود درخصوص تعمیق همکاری‌های سیاسی، امنیتی، نظامی، تجاری، سرمایه‌گذاری و فرهنگی تأکید کردند.
دستگیری فرد حامی داعش
نیروهای امنیتی مستقر در حرم مکه، روز سه‌شنبه و در حین زیارت نخست‌وزیر عراق و هیئت همراه وی از خانه خدا، فردی را که در حمایت از داعش شعار می‌داد، دستگیر کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس، یک سخنگوی پلیس منطقه مکه در این باره توضیح داد که نیروهای امنیتی حرم یک نفر را در مسجدالحرام که حامل سلاح سرد بود و در حمایت از گروه‌های تروریستی شعار می‌داد، دستگیر کردند. پایگاه خبری «صابرین نیوز» عراق هم اعلام کرد‌، این فرد حین انجام مناسک عمره توسط کاظمی و هیئت وی، در حمایت از داعش شعار می‌داده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *