رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه مطرح کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات تربت حیدریه مناسب نیست

رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات تربت حیدریه مناسب نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت : متاسفانه رعایت شیوه نامه های بهداشتی در ادارات خوب نیست و انتظار می رود دستگاههای اجرایی دقت بیشتری در این خصوص داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ابراهیمی پور  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن های همایش ابن سینای دانشگاه علوم پرشکی تربت حیدریه برگزار شد اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در جمعیت ٣٩٠ هزار نفری تحت پوشش این دانشگاه از هر ١٠٠ نفر یک نفر بستری شده است.

وی گفت: آمار مراجعه کنندگان و بستری شدگان روز به روز در حال افزایش است و چنانچه وضعیت ادامه داشته باشد طی ١٠ تا ٢٠ روز آینده احتمال دارد که شهرستان را در حالت اورژانسی قرار دهیم.

ابراهیمی پور تصریح کرد: تا قبل از نوروز ٨٠ درصد مردم سطح شهر از ماسک استفاده می کردند اما با شروع تعطیلات نوروزی این رقم به ۴٠ درصد کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان کرد: طی یک هفته اخیر ٣١٩ بیمار مبتلا به کرونا در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهرستان شناسایی شده‌اند.

وی گفت: در این مدت ٩٠ بیمار در بیمارستان بستری و متاسفانه ١٠ بیمار نیز جان خود را از دست داده‌اند و همشهریان موضوع همه‌گیری را جدی تلقی کرده و از هرگونه اجتماع و دورهمی پرهیز کنند.

ابراهیمی پور تاکید کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی قدرت سرایت و بیماری‌زایی بالایی داشته و می‌تواند تعداد بیماران بدحال و میزان مرگ و میر را افزایش دهد و مساله کرونا هنگامی حل می شود که یا تمام مردم واکسینه شوند و یا با رعایت دستورالعمل ها زنجیره کرونا قطع شود.

وی افزود: پیک چهارم کرونا به دلیل کاهش رعایت پروتکل ها و سفرهای نوروزی رخ داده است و فوتی های کرونا در تربت حیدریه به ۳۵۹ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه تصریح کرد: با فوت یک نفر دیگر در طول ۲۴ساعت گذشته آمار فوتی ها در مجموعه تحت پوشش این دانشگاه به ۳۵۹ نفر رسید و با ۱۸ بیمار بستری در ۲۴ ساعت گذشته مجموع بیماران بستری در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه به ۶۰ نفر رسید.

وی بیان کرد: روزانه در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ۲۰ نفر بستری می‌شوند و مجموع افراد مبتلا در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به ۴هزار و ۲۷۲ نفر رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *