۵۰۰عضو ستاد بایدن خواستار مجازات اسرائیل به خاطر حمله به غزه شدند

بایدن و نتانیا هو

سرویس خارجی: بیش از ۵۰۰تن از اعضای ستاد انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا و کارمندان حزب دموکرات در نامه‌ای از جو بایدن خواستند تا رژیم صهیونیستی را به خاطر تجاوزات اخیرش علیه نوار غزه مسئول بداند.

روزنامه واشنگتن پست نوشت که بیش از ۵۰۰عضو ستاد انتخاباتی بایدن و کارمندان حزب دموکرات با امضای این نامه از جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده خواستند برای حفاظت از حقوق فلسطینیان و پاسخگویی اسرائیل به دلیل نامتناسب بودن شمار کشته‌های نیروهای اسرائیلی در مقایسه با شهدای فلسطینی در جنگ اخیر غزه اقدامات بیشتری انجام دهد. این نامه توسط کارمندان و سازمان دهندگانی که در ستاد مبارزات انتخاباتی بایدن، کمیته ملی دموکرات و در ۲۲ایالت آمریکا از جمله ویسکانسن، پنسیلوانیا، جورجیا، میشیگان، آریزونا و دیگر ایالات کار می‌کردند، امضا شده است. آنها گفته‌اند رئیس جمهور آمریکا باید بهتر عمل کند زیرا اگرچه آتش بس در غزه مورد استقبال قرار گرفت اما رنج فلسطینیان همچنان ادامه دارد زیرا محاصره اسرائیل در غزه، الحاق اراضی در کرانه باختری اشغالی، دستگیری و حملات گسترده و پاکسازی نژادی پایان نیافته است.

امضاکنندگان این نامه ضمن تقدیر از تلاش‌های اخیر بایدن برای دستیابی به آتش بس، از دولت آمریکا خواستند از اسرائیل بخواهد به گسترش شهرک سازی‌ها در کرانه باختری پایان دهد. همچنین از دولت آمریکا خواسته شده به متحدان بین‌المللی ملحق شود و برای پایان دادن به نقض قوانین بین المللی توسط اسرائیل به این رژیم فشار بیاورد و از حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها حمایت کند. در چنین شرایطی یک مسئول آمریکایی گفت که رژیم صهیونیستی در رسیدن به اهداف خود در غزه شکست خورد. وی که ترجیح داد نامش فاش نشود، به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: اسرائیل برخلاف آنچه ادعا می‌کند، در رسیدن به هدف خود در غزه شکست خورد و به همین دلیل به تلاش برای تضعیف قدرت جنبش حماس و کنترل یافتن بر آن ادامه خواهد داد.

از سویی وزیر خارجه آمریکا در دیدار با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بر حمایت آمریکا از امنیت این رژیم و همچنین تقویت آتش‌بس در نوار غزه تاکید کرد.«آنتونی بلینکن» وزیر خارجه ایالات متحده که به فلسطین اشغالی سفر کرده، با حضور در دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم دیدار کرد. گفته می‌شود بلینکن در این دیدار ضمن تاکید بر حمایت آمریکا از امنیت رژیم صهیونیستی، خواستار تقویت آتش‌بس با نوار غزه شد. در این حال روسای جمهور مصر و آمریکا نیز در تماسی تلفنی درباره تحولات فلسطین و راه‌های احیای روند صلح در خاورمیانه گفتگو کردند. در چنین شرایطی اتحادیه تولیدکنندگان اسرائیل در بیانیه‌ای خسارت‌های تحمیل‌شده به شرکت‌های صهیونیستی را ۳۶۸ میلیون دلار تخمین زد. اتحادیه تولیدکنندگان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که شرکت‌های این رژیم در طول جنگ ۱۲ روزه جنگ غزه به‌ میزان ۱٫۲ میلیارد شکل (۳۶۸ میلیون دلار) متحمل خسارت شده‌اند. نماینده حدود ۱۵۰۰ شرکت و ۴۰۰ هزار کارگر این اتحادیه افزود که بیشترین خسارات به‌دلیل ماندن کارمندان و کارگران در خانه‌هایشان به‌دلیل شلیک موشک‌های مقاومت غزه است.

بری: آزادی فلسطین نزدیک است

رئیس پارلمان لبنان در سخنانی، به مدافعان در بیت المقدس درود فرستاد و افزود: جغرافیای فلسطین به اندازه کل جهان شده است و تحقق رویای فلسطینیان برای بازگشت و دستیابی به آزادی نیز بسیار نزدیک است. «نبیه بری» گفت: چهره فلسطین، چهره عرب و عزت است. رهبر جریان حکمت ملی عراق هم گفت: درگیری اخیر نشان داد که با وجود همه مسائل و مشکلاتی که ملت‌ها به آن دچارند، مسئله فلسطین همچنان در وجدان عربی و اسلامی و انسانی زنده است و تأکید کرد که علت این زنده بودن، برتری حق ملت مظلوم فلسطین در زمین و تاریخ و آینده فرزندانش است. «سیدعمار حکیم» در دیدار «ریاض المالکی» وزیر خارجه فلسطین در بغداد، پیروزی برآمده از ایستادگی ملت فلسطین در درگیری اخیر با رژیم صهیونیستی را شایسته تحسین دانست.

رهبر جریان حکمت ملی عراق با تکرار مواضع پیشین درباره مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب، بر حق فلسطینیان در داشتن کشوری مستقل و برخورداری از کرامت و حق پناهندگان فلسطینی در بازگشت به سرزمین‌هایشان تأکید کرد. در خبری دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که عربستان سعودی حریم هوایی خود را به روی پروازهای اسرائیل بست. این درحالی است که سایت سعودی لیکس فاش کرد که رژیم آل سعود با هدف ممانعت از رسیدن کمک‌ مالی به فلسطین به ویژه نوار غزه، عامدانه محدودیت‌هایی را اعمال کرده است.از سویی رئیس شورای اوقاف اسلامی بیت‌المقدس گفت که اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجدالاقصی می‌تواند به جنگ بین ادیان در فلسطین منجر شود. شیخ «عبدالعظیم سلهب» رئیس شورای اوقاف اسلامی قدس گفت که ادامه حملات و تجاوزات مأموران و شهرک‌نشینان رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی موجب انفجار دوباره اوضاع در فلسطین اشغالی خواهد شد.وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: همواره به شما گفته‌ایم که دستتان را از مسجدالاقصی بردارید. کوچک و بزرگ می‌دانند که این مسجد اسلامی است و شرایط حساسی دارد و هر لحظه ممکن است کنترل اوضاع از دست خارج شود. اگر اسرائیل می‌خواهد جنگ بین ادیان راه بیاندازد این جنگ هیچ چیزی را باقی نخواهد گذاشت و اسرائیل مسئول نتایج اقدامات خود خواهد بود.

در این حال سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس در مراسم بزرگداشت شهدای غزه گفت که به صراحت می‌گوییم هرگونه اقدام دشمن را پاسخ می‌دهیم و انگشتان ما همچنان روی ماشه است. سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام گفت که به ندای قدس پاسخ دادیم و دشمن را با موشک‌های خود در تل‌آویو و قدس اشغالی هدف قرار دادیم. وی که در مراسم بزرگداشت شهدای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه صحبت می‌کرد،‌ گفت: به برادرانمان در داخل سرزمین‌های اشغالی که به نبرد “شمشیر قدس″ پیوسته و محاسبات دشمن را به هم ریختند سلام می‌دهیم. سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام اضافه کرد که مقاومت به وعده خود در برابر دشمن عمل کرد و معادله بمباران با بمباران، خون با خون و ویرانی با ویرانی را تثبیت کردیم. وی اضافه کرد: به صراحت به دشمن می‌گوییم که اگر برگردید، بر می‌گردیم و اگر اقدامات خصمانه‌ را افزایش دهید ما نیز افزایش می‌دهیم و انگشتان ما روی ماشه است.

سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام گفت: منطق عربده کشی دشمن جز با استواری، پایداری و به چالش کشیدن، پاسخی نخواهد یافت. در چنین شرایطی وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای تجاوز ۱۲روزه صهیونیست‌ها به نوار غزه خبر داد و اعلام کرد، تعداد شهدای نوار غزه به ۲۵۳تن رسید که در میان آنها ۶۶کودک، ۳۹زن و ۱۷سالخورده دیده می‌شود و ۱۹۴۸نفر نیز زخمی شده‌اند. تیم‌های امداد و نجات پیکر چهار شهید دیگر را در شرق خان یونس در نوار غزه از زیر آوار بیرون کشیدند. همچنین دو فلسطینی دیگر که در جنگ غزه زخمی شده بودند، بر اثر شدت جراحات به شهادت رسیدند. رژیم صهیونیستی در حملات خود منازل و برج‌های مسکونی، تأسیسات و زیرساخت‌ها را در نوار غزه هدف گرفت. در رویدادی دیگر «دیوید بارنیا»‌ به عنوان رئیس جدید سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) تعیین و جایگزین «یوسی کوهن» رئیس کنونی موساد شد. دسامبر گذشته،‌ بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بارنیا را به عنوان جایگزین کوهن معرفی کرده بود. این انتصاب بعدا توسط کمیته مشاوره‌ای خدمات شهری مورد تایید قرار گرفت. بارنیا طی دو سال گذشته در کنار فعالیت در واحد شناسایی نخبگان ارتش رژیم صهیونیستی،‌ در بخش‌های مختلفی در سازمان موساد فعالیت کرده است. وی به ویژه ریاست بخش جذب جاسوس موساد را بر عهده داشته و در بخش شنود الکترونیکی نیز فعالیت داشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *