برگزاری جلسه هشتم خردادماه جاری انجمن شعر قطب در اقامتگاه بوم گردی شهربانو در سنگان

عجب روزی بود، عجب جلسه‌ای بود، عجب جایی بود. چقدر خوب بود که بعد از ظهر شنبه هشتم خرداد ۱۴۰۰ در روستای سنگان در اقامتگاه بومگردی شهربانو روی آن صندلی سفیدِ پلاستیکی نشسته بودم. چقدر امکان وجود داشت که به این جلسه نرسم ولی من آن‌جا بودم. گرمای لیوان چای را در دستم حس می‌کردم. صدای سنتور احسان و کمانچه‌ی آقای تیموری کجا بُردم؟ چقدر حال من دیروز خوب بود.

آن قصر که با چرخ همی‌زد پهلو/ بر درگهِ آن شهان نهادندی رو/ دیدیم که بر کنگره‌اش فاخته‌ای/ بنشسته همی گفت که: کو کو؟ کو کو؟

یکی از روستاهای تاریخی اطراف تربت حیدریه روستای سنگان است. ما در این بخش از خراسان دو روستا با نام سنگان داریم که یکی پایین خواف که به معادن سنگ آهنش شهرت دارد و یکی قلعه‌ای تاریخی است به نام قلعه‌ی سنگان بالاخواف واقع در کیلومتر بیست و پنج جاده‌ی تربت حیدریه رشتخوار.
به لطف خانم سودابه کنعانی نویسنده‌ی خوب همشهری که مدیر اقامتگاه بومگردی شهربانو در سنگان است قرار است این جلسه‌ی انجمن شعر و ادب قطب را در این روستای تاریخی برگزار کنیم. این روستا با قدمتی بالغ بر دو هزار سال، بناهای تاریخی را نیز در خود جا داده است که آرامگاه شاه‌سنجان عارف قرن ششم، حمام، آب‌انبار و بقایای قلعه‌ی سنگان از این جمله‌اند. یار باقی، دیدار باقی.

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *