محسن چاوشی علیه تجزیه طلبان خسته‌ایم اما نمی‌گذاریم کسی رویای تکه پاره شدن ایران را در سر بپروراند

آفتاب یزد – گروه شبکه: اینکه ایران به خصوص خوزستان غرق در مشکلات است و از این رهگذر عرصه بر مردم تنگ شده شکی نیست. اینکه مردم هم بابت شرایطشان اعتراض می‌کنند که به حق هم است، حرفی نیست اما از اینکه عده‌ای به خصوص دشمنان بخواهند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند تا ایران و ایرانی را به جان هم بیندازند ودرصدد ایجاد تفرقه بین اقوام ایرانی باشند نمی‌توان سکوت کرد و به سادگی از کنار آن گذشت. مثل کاری که محسن چاوشی خواننده محبوب و مشهور موسیقی پاپ کشورمان کرده است. او طی یک مطلب اینستاگرامی ضمن اشاره به بحران خوزستان نسبت به یک موضوع مهم هم به مسئولان هشدار می‌دهد و آنهم سوءاستفاده جدایی طلبان و دشمنان از شرایط خوزستان است. حالا که این شرایط سخت و طاقت فرسا که مهم‌ترین آن بی‌آبی است برای خوزستان پیش آمده، بسیاری از افراد حاضر در شبکه‌های فارسی زبان خارج از کشور در حال زمینه‌سازی جدایی اقوام ایرانی هستند یعنی مدام این موضوع را در گوش مردم می‌خوانند که وطن پرستی منافاتی با مستقل شدن و جدایی از کشور ندارد. موضوعی به غایت خطرناک که می‌طلبد مسئولان فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی که دارند به آن توجه کنند و با کم‌کاری و بی‌توجهی این فرصت را در اختیار این سوءاستفاده‌کنندگان قرار ندهند.
> اجازه تجزیه ایران را نمی‌دهیم
اما محسن چاوشی خواننده خرمشهری موسیقی پاپ کشورمان با انتشار متنی سرگشاده در فضای مجازی نوشت: «آب قرارِ زندگی بود، نه بهانه مرگ و جدایی… باور کردنی نیست که در نتیجه چندین سال سیاست‌های نادرست و غلط، نخل‌هایی که گلوله‌های صدّام نتوانست خم به ابرویشان بیاورد، سوختند و افتادند. باید بازگردیم و ببینیم که چگونه این همه تصمیم اشتباه کنار هم قرار می‌گیرند تا بر لب خشک کارون ترک بنشیند. مگر این سرزمین بدون تک‌تک اقوامش، بدون تُرک، کرد، لر، عرب و… معنا و هویت دارد!؟ سر باز کردن دوباره زخمی که بر سینه سرزمین و زادگاهم، بر قلب خوزستان نشسته است باعث شد که جای جای ایران بیشتر از گذشته با این رنج و اندوه همراه شوند. برای من شنیدن صدای حمایت تُرک و لر و فارس از خوزستانِ لب تشنه مرهمی بود بر زخمی که به جان داریم. هرچند همیشه هراسم از این بوده که به خاطر جهل، ظلم و اشتباهات عده قلیلی، جدایی‌طلبان و دشمنان این آب و خاک، از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و ایران را به سمت تجزیه ببرند. باور دارم که توده مردم و همه اقلیت‌ها دشمن این جدایی هستند. همان‌هایی که ۸ سال دست در دست هم، نگذاشتند یک وجب از این خاک کم شود، بعد از این هم نخواهند گذاشت که کسی از ایشان سوءاستفاده کند. تبدیل کردن ندای لب تشنه‌های عدالت‌جو به نجوای فاسد جدایی‌طلبی، جز ظلم بیشتر به این مردم و این سرزمین نیست. باور قلبی من این است که توده‌مردم ایران، جز مهر و دوستی و اتحاد، کلامی ندارند و جز عدالت، آزادی و آبادانی، سودایی را در سر نمی‌پرورند. ما دست در دست هم سرود ایران را می‌خوانیم، برای مظلومیت خوزستان، سیستان و دیگر نقاط این سرزمین گریه می‌کنیم و فریاد
سر می‌دهیم اما نمی‌گذاریم که حتی یک نفر از این آواز ما رویای تکه پاره شدن ایران را در سر بپروراند. اگر مسئولِ دلسوزی هست که صدای ما را بشنود، از او می‌خواهم که به داد خوزستان برسد. لطفاً نگذارید زخمی بیش از این بر تن این سرزمین بنشیند. ما نیازمند تصمیمات درست، عاقلانه و فوری هستیم و از وعده، رنج و فراموش شدن‌ها خسته‌ایم…»
> واکنش کاربران
حال این نامه محسن چاووشی مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته وواکنش‌های آن‌ها را در پی داشته است.
یکی از کاربران در این مورد نوشته است: «آفرین به چاوشی. ایرانی هرگزتجزیه طلب نیست. هرکس چنین فکری را کند ایرانی نمی‌باشد. زنده باد ایران متحد. آقایان مسئولین ناکارآمدی واشتباهات شما این مشکلات را برای ایران به وجود آورد.
به خودآیید».
دیگری نوشت: «قلب من این وطن است. مسئولان با اشتباهاتتان آزرده خاطرش نکنید».
کاربر دیگری گفته است: «دقیقا کاری که این روزا تجزیه طلبا دارن انجام میدن، انتشار اخبار نادرسته که تشخیص درست یا غلط بودنش برای مخاطب سخته وعموما باور میکنن اون خبر رو، یا بزرگ نماییه. اما چقدر خوبه یکی مثل چاوشی هست تا این مردم و تو این شرایط راهنمایی کنه».
یکی دیگر از کاربران اینطور می‌نویسد: «خوشحال میشم وقتی میبینم که خواننده مملکتمان چنین تفکر زیبایی دارد».
کاربران دیگر نوشته اند: «ما همه تار و پود یک فرشیم نمیشه از هم جدا شیم»، «مثل همیشه عالی. واقعا درسته مردم خوزستان اعتراض دارن اما هیچوقت خواستار
جدا شدن از ایران نیستن»، «انقدر که تو این چند روز تو فضای مجازی پست و حمایت دیدیم از خوزستان و سیستان از تمامی اقوام‌ها هیچ وقت نمیدونستم ممکنه ایران انقدر هم دل و هم درد باشه. ما مردمان رنج کشیده‌ایم ما رنج میفهمیم ما عزیز از دست دادیم ما برای هم سیاه پوشیدیم ما همه در یک سرزمینیم. انشالا خوزستان و تمامی جای جای ایران از دست فساد و سیاست‌های نادرست آزاد بشن»، «حرف دل خوزستانی‌ها رو زدید. دقیقا از ظلم بی‌دلیل به استان خسته و معترضیم اما اجازه تعدی و دست درازی به هیچ دشمنی نمیدیم».

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *