۶۵ درصد جمعیت واجد شرایط تربت‌حیدریه واکسن کرونا دریافت کردند

۶۵ درصد جمعیت واجد شرایط تربت‌حیدریه واکسن کرونا دریافت کردند

تربت‌ حیدریه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: تاکنون ۶۵ درصد از گروه سنی بالای ۵۵ جمعیت هدف در مناطق زیر پوشش این دانشگاه، واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایرنا دکتر الهام بهره‌مند روز سه‌شنبه در حاشیه اجرای طرح واکسیناسیون اصحاب رسانه تربت‌ حیدریه افزود: البته انتظار ما واکسینه کردن ۸۰ تا ۹۰ درصد جمعیت زیر پوشش است.
وی گروه هدف بالای ۱۸ سال جمعیت زیر پوشش این دانشگاه را، ۲۴۷ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۵ درصد این افراد واکسینه شده‌اند.
بهره‌مند افزود: با توجه به اینکه فراخوان‌ها روزانه انجام می‌شد، از افرادی که فراخوانده می شوند انتظار می رود در تاریخ مقرر برای انجام واکسیناسیون خود به مراکز تعیین شده، مراجعه کنند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه گفت: پیش‌تر روزانه هزار تزریق واکسن در این منطقه انجام می‌ شد که اکنون این رقم به ۲ هزار تزریق در روز رسیده‌است.
دکتر بهره‌مند افزود: بر این اساس تاکنون در جمعیت زیر پوشش این دانشگاه برای  ۴۷ هزار نفر تزریق واکسن انجام شده که از این تعداد ۱۰ هزار نفر هم دز اول و هم دز دوم را دریافت کرده‌اند.
وی با بیان این‌که در ۳۴ مرکز خدمات جامع سلامت این خطه، واکسیناسیون در حال انجام است، گفت: در شهر تربت‌ حیدریه مرکز تجمیعی شهدای مدافع سلامت فعال است، فرهنگیان در مرکز واکسیناسیون تجمیعی فرهنگیان واکسینه می شوند و در سایر مراکز خدمات جامع سلامت روستایی، کار واکسیناسیون جمعیت روستایی در حال انجام است.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن در سه شهرستان تربت‌ حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب‌غربی مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *