معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد: افزایش شهرهای قرمز خراسان رضوی/ آمار بیماران به سرعت در حال افزایش است

افزایش شهرهای قرمز خراسان رضوی/ آمار بیماران به سرعت در حال افزایش است

ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه روزانه حدود ۷۰۰۰ بیمار با علائم مشکوک به کرونا به بخش سرپایی مراکز منتخب کرونا در استان مراجعه می‌کنند، گفت: آمار این بیماران به سرعت در حال افزایش است.

مهدی قلیان اول با اعلام این خبر، اظهار کرد: به طور میانگین روزانه حدود ۷۰۰۰ بیمار با علائم مشکوک به کرونا به بخش سرپایی مراکز منتخب کرونا در استان مراجعه می‌کنند که آمار این بیماران به سرعت در حال افزایش است.

وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر روزانه بیش از ۷۰۰ بیمار در مراکز درمانی استان خراسان رضوی بستری می‌شوند و مجموع تعداد بستری‌شدگان از ۳۲۰۰ نفر فراتر رفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: بهترین راه مقابله با ویروس کرونا اجتناب از حضور در دورهمی‌ها، حفظ فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بر اساس آخرین گزارش سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تعداد مناطق قرمز کرونایی در خراسان رضوی به ۲۷ شهرستان افزایش یافت که ۱۵ شهرستان از این تعداد در وضعیت قرمز تیره هستند. پیش از این ۲۵ شهرستان خراسان رضوی در شرایط قرمز قرار داشتند که شهرستان‌های باخرز و خواف نیز به این تعداد افزوده شدند و این در حالی است که شهرستان‌های مشهد، بینالود، قوچان، درگز، کاشمر، سبزوار، نیشابور، باخرز، کلات، فریمان، جغتای، تربت حیدریه، کاشمر، خلیل آباد و گناباد به خاطر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به رنگ قرمز تیره درآمده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *