شناسنامه ۱۶۰۰ روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی در یک کتاب

شناسنامه ۱۶۰۰ روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی در یک کتاب

سیدفرید قاسمی «شناسنامه ۱۶۰۰ روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی» را در یک کتاب به رشته تحریر درآورد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «شناسنامه ۱۶۰۰ روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی» چندی پیش از سوی انتشارات کمیسیون ملی یونسکو-ایران با همکاری انتشارات مکث نظر و پژوهش و نگارش سید فرید قاسمی منتشر و با قیمت ۱۵۰ هزار تومان روانه بازار کتاب شد.

«شناسنامه ۱۶۰۰ روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی» چکیده و برش یک پژوهش است که قرار بود در سال ۱۳۸۰ منتشر شود اما به تاخیر افتاد. نگارنده بر آن شد تا در سال ۱۳۸۴ این مهم را در روزنامه همشهری منتشر کند و در نهایت پیش خبر با تیتر «دانشنامه ناموران مطبوعات ایران؛ حاصل سال‌ها پژوهش سید فرید قاسمی منتشر می‌شود» انتشار یافت. پس از آن شیوه‌های مجوز کتاب دگرگون و چاپ این مجموعه به تعویق افتاد.

آنچه در این مجموعه خواهید دید چکیده زندگینامه ۱۶۰۰ روزنامه نگار و کارگزار مطبوعاتی: مؤسس، حامی، ناشر، مدیر (مسؤول، اجرایی، داخلی، و…) سردبیر، ویراستار، دبیر تحریریه و سرویس/ گروه، پژوهشگر/ نشریه پژوه، حروفچین، مصحح/ نمونه خوان، طراح، صفحه آرا، نقاش، کاریکاتوریست، حروف آفرین، عکاس، ناظر چاپ، لیتوگراف، چاپکار، صحاف، پخشگر/ موزع، روزنامه فروش، و… تا مدیرهای سازمان‌های ناظر و مرتبط، حتی سانسورچی‌ها و به طور کلی افرادی است که به هر شکل، فراتر از جهان روزنامه نگاری با پهنه مطبوعات ایران مرتبط بوده‌اند.

البته این کتاب همه درگذشتگان مطبوعات ایران را دربرندارد و نویسنده عنوان کرده که در مجلد دیگر بسیاری از رفتگان خواهند آمد. در پس این پژوهش پیامی نهفته که می‌گوید، بیشتر بزرگان ایران معاصر یک دوره روزنامه نگاری و نشریه ورزی در کارنامه دارند.

علاقه مندان برای تهیه این کتاب که در ۷۰۴ صفحه به چاپ رسیده است، می‌توانند با بخش انتشارات کمیسیون ملی یونسکو-ایران تماس بگیرند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *