بزرگترین مرکز واکسیناسیون شرق کشور در مشهد افتتاح شد

بزرگترین مرکز واکسیناسیون شرق کشور در مشهد افتتاح شد

مشهد- ایرنا- بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شرق کشور علیه ویروس کرونا روز یکشنبه و با حضور جمعی از مدیران استانی در مشهد افتتاح شد.

رییس کمیته بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه مراسمی که به همین مناسبت برگزار شد به خبرنگاران گفت: تاکنون ۳۱ درصد جمعیت هدف که افراد بالای ۱۸ سال زیر پوشش این مرکز دانشگاهی است واکسینه شده اند.

دکتر مهدی قلیان اول افزود: با حمایت مراکز خصوصی زیر ساخت‌های مناسبی در شهر مشهد ایجاد شده است و آمادگی تزریق روزانه ۷۰ هزار دوز واکسن را نیز داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر سه مرکز تجمیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، مهر کوهسنگی و مشهد مال دارای ظرفیت برابر هستند که برخی از این مراکز با افزایش تجهیزات و نیروی انسانی، امکان افزایش بیشتر برای تزریق واکسن را نیز دارند.

رییس کمیته بهداشت و پیشگیری قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش جمعیت در حاشیه شهر مشهد، بسیج جامعه پزشکی به کمک این دانشگاه آمد تا در مراکز و پایگاه های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و همچنین برخی مراکز موقت و به صورت محله محور برنامه واکسیناسیون مردم حاشیه شهر مشهد انجام شود.

قلیان افزود: با توجه به این که دوز دوم واکسن آسترازنکا در این چند روز در اختیار این دانشگاه قرار نگرفته ۲۴ هزار دوز دوم این واکسن درخواست و اعلام شده است که تا ۱۵ شهریورماه این تعداد واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گیرد.

وی اضافه کرد: واکسیناسیون استادان دانشگاه‌های شهر مشهد و برخی شهرهای زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به پایان رسید و امیدوار هستیم از نیمه شهریورماه شرایط تزریق واکسن برای دانشجویان این دانشگاه ها نیز فراهم شود.

رییس هیات مدیره بنیاد خیریه نیکوکاری تات نیز در این مراسم گفت: مرکز واکسیناسیون تجمیعی مشهد مال در مدت زمانی کوتاه و به صورت جهادی فعالیت خود را آغاز کرد.

علی انصاری افزود: این بنیاد با آغاز همه گیری ویروس کرونا سعی کرد تا در بخش‌ها و عرصه‌های گوناگون به کمک مردم کشورمان بیاید و بر همین اساس در همان زمان مرکزی نقاهتگاهی با تجهیز ۳۰ هزار تخت در تهران مال ایجاد کرد و سایر کشورها نیز از این نوآوری استقبال کرده و مراکز تجاری و فروشگاه های بزرگ خود را به مراکز درمانی بیماران مبتلا به کرونا تبدیل کردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر و با توجه به این که تامین و سپس تزریق واکسن یکی از برنامه‌های اصلی دولت قرار گرفته است بانک آینده به عنوان مالک اصلی مشهد مال این امکان را دارد تا برای خروج از بحران موجود در شهر مشهد، شرایط تزریق ۲۰ تا ۵۰ هزار دوز واکسن را فراهم کند.

رییس هیات مدیره بانک آینده نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر این مرکز در یک شیفت کاری ۲۶ تیم واکسیناسیون دارد که هر تیم شامل ۲ نفر برای ثبت اطلاعات و یک نفر تزریق کننده هستند که با توجه به تامین واکسن، امکان افزایش نیرو نیز وجود دارد.

انصاری با اشاره به این که در حال حاضر وسعتی ۲ هزار متر مربعی همراه با امکان پارکینگ ۷۰۰ خودرو در این مرکز در نظر گرفته شده است افزود: ۱۸۰ مبل راحتی نیز در نظر گرفته شده است تا فاصله گذاری اجتماعی نیز در این مرکز به خوبی رعایت شود و تا پایان زمان واکسیناسیون فعال خواهد بود.

افزایش نگران‌کننده‌ شمار بیماران کووید ۱۹ در خراسان رضوی همزمان با پنجمین موج طغیان ویروس همه‌گیر کرونا ظرف یک ماه اخیر سبب تکمیل ظرفیت بیمارستانها، کمبود دارو همراه با افزایش شمار بیماران کرونایی غیربومی در مشهد شد.

هم‌اکنون ۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۱ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۶ هزار و ۴۸۲ تن رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وبدا، از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۶۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۶۴ نفر رسید و تا کنون چهار میلیون و  ۱۴۶ هزار و ۷۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

هفت هزار و ۸۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و ۱۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و هفت  میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۶ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۲۶ دُز رسیده است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۴۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ تن رسیده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *