بیمارستان امام حسین(ع) تربت‌حیدریه با پذیرش بیماران کرونایی فعال شد 

بیمارستان امام حسین(ع) تربت‌حیدریه با پذیرش بیماران کرونایی فعال شد 

تربت‌ حیدریه- ایرنا- سرپرست بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین(ع) تربت‌حیدریه گفت: به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این منطقه، ۷۰ تخت این بیمارستان نوساز، که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، برای بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافت.

دکتر فرهاد حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بیماران امروز از بیمارستان ۹ دی به این بیمارستان منتقل می‌شوند، افزود: ۳۷ پرستار و ۴ تا ۶ پزشک عمومی برای مراقبت این بیماران در نظر گرفته شده‌ است.
وی اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین(ع)   ۹۹ درصد است و اقلام و تجهیزات لازم برای درمان بیماران کرونایی نظیر دارو، اکسیژن و ژنراتور تولید برق اضطراری مهیا شده و اکنون منتظر دریافت مجوز بهره‌برداری هستیم تا مراجعان با سازمان‌های بیمه‌گر دچار مشکل نشوند.
سرپرست بیمارستان امام حسین(ع) تربت‌حیدریه بیان کرد: اگر نیاز به تخت بیشتری باشد، امکان ارایه خدمات به بیماران کرونایی بیشتری وجود دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن در سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوبی غربی مشهد واقع است.

۲۷ شهرستان خراسان رضوی از جمله تربت حیدریه در وضعیت قرمز کرونایی، پنج شهرستان در شرایط نارنجی و یک شهرستان نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.

سرپرست بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) تربت حیدریه از اختصاص ۷۰ تخت این بیمارستان جهت بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹  خبرداد.

دکترفرهاد حیدری در تشریح این خبرگفت: متاسفانه به‌دنبال افزایش تعداد بیماران مبتلا به کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه، ایجاد وضعیت بحران و نیاز مبرم به تخت بستری باتوجه به تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی، ۷۰تخت به‌طور موقت جهت بستری این بیماران در بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) در نظرگرفته شده است.

وی ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، بیماران کووید ۱۹ نیازمند به بستری شدن، ابتدا در بیمارستان آموزشی درمانی نهم دی پذیرش و سپس به این بیمارستان ارجاع داده می‌شوند و هیچ‌گونه پذیرش مستقیمی دربیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) صورت نمی‌گیرد.

سرپرست بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع) ضمن هشدار نسبت به وضعیت شیوع بیماری کرونا در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه بیان کرد: مردم باید شرایط بحرانی که در آن قرار گرفته‌ایم  را بیش از هرزمانی درک کنند و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات نظام سلامت را همراهی نمایند.

گفتنی‌است بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین (ع)، در خردادماه سال جاری از طرف وزارت راه و شهرسازی به‌صورت موقت تحویل دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه شده‌است و در آینده‌ای نزدیک پس از تکمیل نهایی راه‌اندازی خواهد شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *