رئیس شورای شهر تبریز خواستار شد ؛ ضرورت ساماندهی خانه‌های تاریخی تبریز/ تخریب خانه های تاریخی تأسف بار است

ضرورت ساماندهی خانه‌های تاریخی تبریز/ تخریب خانه های تاریخی تأسف بار است

رئیس شورای شهر تبریز تخریب خانه های تاریخی و قدیمی این شهر را تاسف بار خواند و بر ساماندهی و نظارت بیشتر بر این اماکن تاریخی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،  رسول برگی در جمع خبرنگاران درباره وضیعت خانه های تاریخی تبریز، افزود: در برخی از مناطق تبریز از جمله محله شکلّی برخی خانه‌های تاریخی وجود دارد که گاهی تخریب و به آپارتمان تبدیل می‌ شوند که باید در راستای حفظ هویت تبریز نسبت به ساماندهی آنها اقدام کرد.

وی همکاری بین شهرداری تبریز و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی برای ساماندهی خانه‌های تاریخی تبریز در راستای حفظ هویت شهری را ضروری خواند.

برگی همچنین از کمیسیون فرهنگی و کمیته نامگذاری شهرداری تبریز خواست تا در راستای لبیک به فرمایش مقام رهبری در خصوص نام گذاری اماکن و معابر به نام شهدا، نسبت به نام گذاری معابر و ساختمان‌ها و سالن‌ها به نام شهدا به‌ خصوص شهدای زن که هیچ جا نامی از آنها دیده نمی‌شود، اقدام کنند.

وی همچنین بر ضرورت ساماندهی سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر تبریز تاکید و اضافه کرد: متاسفانه سگ‌های بدون صاحب گاهی در شهر موجب آسیب می‌شوند که البته این‌ حیوانات مخلوق خداوند بوده و حق حیات دارند اما لازم‌ است این حیوانات نیز با رعایت حق و حقوقشان، با نظارت کافی شهرداری ساماندهی شوند.

برگی با اشاره به درخواست تعاونی شرکت تاکسیرانی تبریز مبنی بر اعطای زمین برای احداث تعمیرگاه، گفت: شرکت تعاونی تاکسیرانی خواستار اختصاص محلی برای تعمیر تاکسی‌هاست، چراکه  وضعیت معیشت فعلی، رانندگان تاکسی را تحت فشار قرار داده است.

وی افزود: با اختصاص یک زمین به تعاونی می‌توانیم محلی برای تعمیر تاکسی‌ ها فراهم کنیم تا در این وضعیت اقتصادی کمکی به این قشر باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *