نامگذاری یکی از مدارس نیشابور به نام “ایران درودی”بانو ایران درودی از شخصیت‌های هنری ارزشمند ایران هستند، برای زنده نگه‌ داشتن نام و یاد ایشان، پیشنهاد داده‌ام مدرسه دخترانه وکیلی شماره ۱۱ که در شهرک امام رضا، ابتدای جاده‌ خرو واقع شده است به نام این بانوی هنرمند نامگذاری شود

نامگذاری یکی از مدارس نیشابور به نام "ایران درودی"

ایسنا/خراسان رضوی خیر مدرسه‌ساز نیشابوری پیشنهاد داد یکی از مدارسی که در نیشابور ساخته است به نام هنرمند فقید “ایران درودی” نامگذاری شود.

عبدالرضا وکیلی بنیان‌گذار مدارس وکیلی در نیشابور در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: به منظور تجلیل از مقام شامخ مشاهیر به خصوص مشاهیر نیشابوری تعدادی از مدارسی که قبلا ساخته شده به نام مشاهیر تغییر نام یافته است و تعدادی نیز در حال پیگیری است.

وکیلی اظهار کرد: بانو ایران درودی از شخصیت‌های هنری ارزشمند ایران هستند، برای زنده نگه‌ داشتن نام و یاد ایشان، پیشنهاد داده‌ام مدرسه دخترانه وکیلی شماره ۱۱ که در شهرک امام رضا، ابتدای جاده‌ خرو واقع شده است به نام این بانوی هنرمند نامگذاری شود.

وی یادآور شد: تا کنون مدرسه وکیلی شماره ۱ به نام استاد نظریان، وکیلی شماره ۳ به نام یغما شاعر نیشابوری، وکیلی شماره ۴ به نام ادیب نیشابوری، وکیلی ۵ به نام استاد فریدون جنیدی، وکیلی ۷ به نام استاد شجریان، وکیلی ۸ به نام استاد مشکاتیان، وکیلی ۹ به نام استاد فریدون گرایلی و وکیلی ۱۰ به نام استاد شفیعی کدکنی تغییر نام یافته و یا در حال تغییر نام است.

این خیر مدرسه ساز که تاکنون بیش از ۸۰ مدرسه در نیشابور بنا کرده است، بیان کرد: مدرسه‌سازی یک سنت حسنه است که از دوران مشروطیت آغاز شده، آغازگر این حرکت از آذربایجان بوده و تاکنون نتایج بسیار خوبی داشته است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا مدرسه‌ سازی را انتخاب کرده است، مطرح کرد: با توجه به نقش ارزنده آموزش در جامعه و ایجاد زمینه‌های تحصیل به خصوص برای حمایت از دانش‌آموزانی که توانایی مالی کمتری دارند همواره مدرسه‌سازی اولویت اول من بوده است.

وکیلی همچنین در رابطه با فعالیت‌های مدرسه‌سازی‌اش توضیح داد: برای خدمت به دانش‌آموزان نیشابوری از سال ۱۳۷۴ مدرسه‌سازی در نیشابور را آغاز کردم و تا کنون ۸۰ مدرسه در نیشابور ساخته شده است و ۹ مدرسه دیگر نیز تا پایان آبان و یا نیمه آذرماه سال جاری تکمیل خواهد شد و تعداد مدارس ساخته شده وکیلی به ۸۹ مدرسه افزایش خواهد یافت.

این خیر مدرسه ساز با اشاره به اینکه قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد مدارسی که می‌سازد به ۱۰۰ مدرسه برسد توضیح داد: بنا بر تفاهم‌ نامه‌ای که سال ۱۳۹۴ با حضور وزیر آموزش پرورش امضا شد، قرار شد تا پایان سال ۱۴۰۰ تعداد مدارس وکیلی به ۱۰۰ مدرسه برسد.

وی در ادامه مطرح کرد: تا پایان آذرماه تعداد ۸۹ مدرسه کامل می‌شود و از ۱۰۰ مدرسه، ۱۱ مدرسه دیگر باقی‌می‌ماند که طبق تفاهم نامه، قرار است ۵۰ درصد کار را آموزش و پرورش انجام دهد و ۵۰ درصد را من تکمیل کنم، اما متاسفانه با توجه به مشکلات اعتباری و کمبود بودجه‌ای که در حال حاضر آموزش پرورش با آن مواجه است نمی‌تواند پا به پای من پیش برود و به تعهداتش عمل کند.

گفتنی است ایران درودی نقاش و هنرمند نامدار ایرانی ۱۱ شهریور ۱۳۱۵ در مشهد به دنیا آمد. برخی از منتقدان بر این باورند که سبک وی در نقاشی به پیروی از مکتب فرا واقع گرایی (سورئالیسم) است. او همچنین کتاب «در فاصلهٔ دو نقطه» را به تحریر در آورد.

این هنرمند برجسته جمعه ۷ آبان ماه ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *