شهروندان تربت‌حیدریه‌ای با کمبود فضای کتابخانه مواجه هستند

شهروندان تربت‌حیدریه‌ای با کمبود فضای کتابخانه مواجه هستند

تربت‌حیدریه- ایرنا- سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌حیدریه به ساماندهی سه هزار و ۲۹۹ شهروند کتابخوان عضو این اداره در قالب هشت باب کتابخانه این شهرستان اشاره و کرد و گفت: گستره کنونی فضای مطالعه و کتابخانه برای شهروندان تربت‌حیدریه‌ای کافی نیست.

آذر فرقانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: البته به دلیل شرایط کرونا شاهد ریزش تعداد اعضا بودیم اما با عادی شدن شرایط دوباره داریم به همان آمار قبلی باز می‌گردیم.
وی تعداد کتابهای موجود در هشت باب کتابخانه تربت‌حیدریه را ۱۳۷ هزار و ۵۶۰ جلد اعلام و بیان کرد: هفت باب از کتابخانه‌های این شهرستان “نهادی” و یک باب آنها “مشارکتی” است که هزینه فعالیت آن توسط شهروند نیک‌اندیش “مسعود مختاری” تامین می‌شود.
سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌حیدریه گفت: علاوه بر اینها سالن مطالعه دایان در قالب ۲ سالن مجزا برای مردان و زنان و یک کتابخانه مشارکتی در زندان تربت‌حیدریه داریم و  طبقه دوم هیات عاشقان ثارالله نیز به صورت حق انتفاع ۲۰ ساله برای ایجاد کتابخانه به ما واگذار شده که اکنون در مرحله نهایی رایزنی است.
فرقانی افزود: با تیپ ۱۷۷ ارتش نیز وارد مذاکره شده‌ایم تا مکانی را برای ایجاد کتابخانه مشارکتی در اختیارمان بگذارند و با توجه به نگاه مثبت آنها، امیدواریم این کتابخانه اسفند امسال در سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی به بهره‌برداری برسد هر چند اگر ۲ مکان اخیر نیز ایجاد شوند باز هم تربت‌حیدریه همچنان با کمبود فضای مطالعه مواجه‌ است.
وی ادامه داد: قولهای مساعدی از شهرداری تربت‌حیدریه و یگان مستقر نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان برای واگذاری زمین به منظور ساخت کتابخانه هم اخذ شده است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی تربت‌حیدریه گفت: نماینده مردم تربت‌حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز قول داده‌ چنانچه این اداره زمینی را در اختیار بگیرد، هزینه ساخت کتابخانه را در آن زمین متقبل شود.
فرقانی افزود: تقاضا داریم چنانچه شهروندان نیکوکار و نیک‌اندیش صاحب زمین تمایل به به کارگیری ملک خود به منظور امور خیر را داشته باشند آن را برای شهروندان تربتی اهل مطالعه به اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اهدا کنند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *