احمد شیرزاد: توزیع آب باید عادلانه باشد متأسفانه با تصمیمات غلطی که در گذشته و در برخی دوره‌های وزارت نیرو وجود داشته، تصمیم‌گیری درخصوص حوضه‌های آبریز، استانی شده است

جماران: احمد شیرزاد نماینده اسبق اصفهان در مجلس درباره اعتراضات در این استان نسبت به خشک‌شدن رودخانه زاینده‌رود گفت: کشاورزان اصفهانی به‌حق می‌گویند که اگر خشک‌سالی است، برای همه است. نباید این‌گونه باشد که هر زمان که ترسالی بود و آب زیاد بود، سهم آنها داده شود و هر وقت که خشک‌سالی بود آب در جاهای دیگر توزیع شود.
او ادامه داد: این کشاورزان، مردمان محتاج و نیازمندی نیستند و انسان‌های سرکشی هم نیستند. ما در هیچ مقطعی شاهد شورش و سرکشی از این مناطق نبوده‌ایم ولی متأسفانه بلایی که در دهه‌های اخیر بر سر آنها آورده‌ایم، کشاورزان را به فغان آورده است. اصفهانی‌ها بسیار مراقب هستند که شعارهایشان دچار حاشیه و تندروی نشود. به نظرم این اعتراضات از مدنی‌ترین اعتراضاتی است که در سال‌های اخیر وجود داشته است؛ به‌طوری که مردم مراقب هستند حد و حدود قانونی را رعایت کنند و تاکنون احترام ارگان‌های مختلف نظام را حفظ کرده‌اند. شیرزاد گفت: متأسفانه با تصمیمات غلطی که در گذشته و در برخی دوره‌های وزارت نیرو وجود داشته، تصمیم‌گیری درخصوص حوضه‌های آبریز، استانی شده است. در چنین حالتی، هر استان منفعت خود را لحاظ می‌کند در حالی که هر حوضه آبریز نیازمند مدیریتی یکپارچه است. زاینده‌رود باید به صورت یکپارچه مدیریت شود و این کار باید در قالب مدیریتی پاسخ‌گو صورت گیرد به‌نحوی که همه به حق خود برسند. برای رسیدن به یک راه‌حل، باید در سطوح بالای دولت، نگاه‌ها و لابی‌های استانی تأثیرگذار نباشند تا همه بتوانند به طور عادلانه از نعمت آب برخوردار باشند. (برگرفته از روزنامه شرق ۳۰   آبان ۱۴۰۰)

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *