شرایط جدید پست کتاب اعلام شد:در شرایط جدید، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تخفیف را در سرویس سفارشی از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد و در سرویس پیشتاز از ۳۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش داده است

شرایط جدید پست کتاب اعلام شد

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران درباره شرایط جدید پست کتاب گفت: مبلغ پرداختی اعضای سامانه پست کتاب افزایش پیدا کرده اما حمایت یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان باقی است.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، علی رمضانی درخصوص شرایط جدید پست کتاب اظهار کرد: با توجه به تغییر شرایط تمدید قرارداد مابین خانه کتاب و ادبیات ایران و شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مبلغ پرداختی اعضای سامانه پست کتاب افزایش پیدا کرده اما حمایت یارانه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنان باقی است.

او در ادامه بیان کرد: در شرایط جدید، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تخفیف را در سرویس سفارشی از ۲۵ درصد به ۱۰ درصد و در سرویس پیشتاز از ۳۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش داده است. همچنین مطابق اظهار مسئولان شرکت پست، سرویس سفارشی عملا از خدمات حذف شده بود و تنها برای سامانه «پست کتاب» ارائه می‌شود.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران با اشاره به انتخابی شدن هزینه جمع‌آوری مرسولات در قرارداد جدید بیان کرد: به این معنی که اگر بسته به دفاتر پستی تحویل داده شود مبلغی دریافت نمی‌شود و اگر درخواست جمع‌آوری اعلام شود هزینه مربوطه به دو صورت محاسبه می‌شود؛ ابتدا در قالب اشتراک ماهانه به مبلغ ۳.۰۰۰.۰۰۰ ریال و دیگری به صورت جمع‌آوری تکی و با مبلغ ۸۰.۰۰۰ ریال.

رمضانی با بیان این‌که ظرف دو یا سه هفته آینده سرویس‌های مذکور در سامانه‌های پست کتاب فعال خواهد شد، اظهار کرد: باجه‌های تحویل بسته‌های پستی که پیش از این محدود به مراکز مناطق بود اکنون به دفاتر پستی منتخب توسعه پیدا کرده و تعداد مراکز دریافت‌کننده بسته‌های پستی افزایش یافته است.

او در ادامه مطرح کرد: شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که اخیرا برای ارسال کالا در سفارش‌ها، ۲۵ درصد اضافه مبلغ بابت بسته‌بندی «پاکت» اخذ می‌کند که این اضافه مبلغ از کتاب و بسته‌های سامانه پست کتاب دریافت نخواهد شد.

علی رمضانی در پایان گفت: در شرایط جدید، قیمت تمام‌شده سرویس سفارشی یک بسته کتاب «دو کیلویی» برای مشتری عادی ۱۱۳ هزار ریال و قیمت تمام‌شده پست پیشتاز برای مشتری عادی ۱۶۱ هزار ریال خواهد بود. در حالی که مبلغ پرداختی ناشران در پست کتاب با شرایط قرارداد جدید ۷۰ هزار ریال است. بر این اساس خانه کتاب و ادبیات ایران حدود ۴۰ درصد از مبلغ پست سفارشی تا دو کیلو را پرداخت می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *