داریوش مهرجویی: با این گرانی، نمی‌توان فیلم ساخت

داریوش مهرجویی در حالی که هنوز با خاطرات تلخ توقیف «سنتوری» سر می‌کند و در امید اکران «لامینور» است، اظهار کرد: شرایط طوری است که با این گرانی و تورم، فیلمسازی صرف نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، کارگردان فیلم‌های «گاو» و «هامون» ابتدا درباره وضعیت اکران فیلم «لامینور» که حتی قرار بود جزو اکران نوروزی سال قبل باشد، گفت:‌ فیلم را به جشنواره فجر ندادیم و منتظریم وضع کرونا بهتر شود تا مردم به سینماها بیایند و شرایط برای اکران مناسب باشد. فکر می‌کنم «لامینور»، بالاخره عید (نوروز سال آینده) روی پرده برود.

وی درباره اینکه آیا قصد ساخت فیلم جدیدی را دارد؟ بیان کرد: دوست دارم، ولی من هرچه می‌سازم، سانسور و توقیف می‌شود. کلا هم شرایط طوری است که با این گرانی و تورم، فیلمسازی صرف نمی‌کند، زیرا ساخت یک فیلم دست‌کم ۱۰ میلیارد تومان هزینه دارد و باید موقع اکران ۳۰ میلیارد بفروشد تا به پول اولیه‌اش برسد.

مهرجویی افزود:‌ من این روزها در حال نوشتن خاطراتم هستم تا خیلی از مسائل را درباره آنچه بر سر فیلم‌هایم آمد بگویم؛ اما امیدوارم وضع بهتر شود، سانسور کم شود و جلوی فیلمسازها را نگیرند.

متأسفانه آن‌ها اجازه می‌دهند یک فیلم آنقدر جلو بیاید که در فستیوال شرکت کند، جایزه بگیرد، با آن پُز هم بدهند ولی بعد، شب اکران توقیفش می‌کنند. بهتر است اگر می‌خواهند جلوی کاری را بگیرند همان اول که سناریو را می‌خوانند بگویند؛ نه وقتی که این همه جلو رفتی و کلی خرج کردی.

کارگردان «اجاره نشین‌ها» با وجود گله‌هایی که دارد تأکید کرد: با همه این اتفاق‌ها می‌دانم که سینما پابرجا می‌ماند، زیرا جوان‌ها هر روز مشتاق فیلمسازی می‌شوند و جلو می‌آیند. سینما تفریح مردم است و برای همین، این همه سینما در سال‌های اخیر ساخته شده‌اند؛ هر چند جای افسوس دارد که وقتی ما می‌گفتیم سینما کم است، چیزی نمی‌ساختند اما حالا که وضع فیلم‌ها به اینجا رسیده و جلوی خیلی از فیلم‌ها گرفته می‌شود، این همه سالن سینما ساخته شده است.

مهرجویی در حالی در انتظار اکران فیلم «لامینور» است که آخرین فیلم اکران شده‌اش «اشباح» در سال ??بود.

پنجشنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۰ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *