خانه موسیقی تنها نهادی است که باید روی آموزش موسیقی نظارت داشته باشد

 

 

مدیرعامل خانه موسیقی درباره موضوع نظارت بر آموزشگاه‌های موسیقی گفت: خانه موسیقی تنها نهادی است که باید روی آموزش موسیقی نظارت داشته باشد و در این امر هیچ تعارف و انعطافی نداریم.

 

به گزارش ایلنا به نقل از خانه موسیقی، برنامه «ارغنون» رادیو گفتگو با موضوع فعالیت‌های خانه موسیقی و با حضور حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی برگزار شد.

نوربخش در بخشی از گفته‌هایش با اشاره به این نکته که خانه موسیقی تنها جایی است که می‌تواند و حق دارد از نظر قانونی بر آموزش موسیقی نظارت داشته باشد گفت: این کار تخصصی است و کس دیگری نمی‌تواند این کار را انجام بدهد و بعد هم با شورایی چهار پنج‌نفره نمی‌توانیم بر روی همه رشته‌ها نظارت کنیم. ما در بحث آموزش اصلاً نباید تعارف کنیم، بخش زیادی از مشکلاتی که امروز در موسیقی‌مان داریم به آموزش مربوط می‌شود. این‌که کسی بتواند از طریق رابطه آموزشگاه بگیرد و بعد یک سری افرادی که واجد صلاحیت نیستند درس بدهند، دقیقاً مانند این است که روی رستورانی هیچ نظارتی نباشد و هر غذایی را با هر کیفیتی به مردم بدهد. چند نفر هم حتما در این میان مسموم می‌شوند. پس نظارت‌ مهم است و ما می‌خواهیم این نظارت را انجام بدهیم که نیازمند یکسری زیرساخت است.

وی افزود: ما الان نمی‌توانیم در شهرستان‌ها بگوییم همه به تهران بیایند و در فلان روز آزمون بدهند. این سخت است، زیرساخت هم هزینه دارد زیرا متعلق به ما نیست، متعلق به مجموعه‌ای است که در اختیار ما می‌گذارد و هزینه‌ای که افراد می‌پردازند متعلق به ما نیست، مال آن زیرساخت‌هاست. دوم این‌که استادی را دعوت می‌کنیم که چند ساعت یا چند روز باید در آن‌جا بیاید و برای نظارت وقت بگذارد. ما وقتی فرصت این‌ها را می‌گیریم باید حق‌الزحمه‌ای هرچند کوچک پرداخت کنیم.

مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به برخی انتقادات از اخذ وجه برای آزمون صلاحیت تدریس اظهار کرد: این بی‌انصافی است که فکر کنیم خانه موسیقی از این راه درآمدی کسب می‌کند.

 

دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *