راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته:گزارش حاضر شرح ایسناست از برنامه فعالیت گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در آخر هفته.

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته

عکس تزیینی است

درصورتی که یکی از دوستداران هنرهای تجسمی هستید و قصد بازدید از نمایشگاه‌های هنری را دارید، گزارش حاضر شرح ایسناست از برنامه فعالیت گالری‌ها و نگارخانه‌های شهر تهران در آخر هفته.

«سرو روان»

نمایشگاه عکس‌هایی از برگزاری اولین سالگرد شهادت سردار دل‌ها در خانه، محله و شهرهای ایران در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا با عنوان «سرو روان» دوشنبه (۶ دی ماه) در گالری خانه حوزه هنری افتتاح شد.

نمایشگاه «سرو روان» از روز سه شنبه هفتم تا بیست و نهم دی ماه ۱۴۰۰ به جز روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ در معرض دید عموم است.

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته

معماری حرف‌ها و کلمه‌ها

«معماری حرف‌ها ‌و کلمه‌ها» عنوان مجموعه‌ای از آثار محمد احصایی است که به انتخاب امرالله فرهادی آردکپان، علیرضا مصطفی زاده ابراهیمی و مجید عباسی برای نخستین بار بازنشر و به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه که در گالری ویژه به نشانی تهران، خیابان خرمشهر، خیابان عربعلی، خیابان سوم، ضلع جنوب غربی میدان سوم نیلوفر، ساختمان ۵ درحال برگزاری است، همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۷۳۳۶۷۴

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه انفرادی «معماری حرف‌ها و کلمه‌ها»

تل-وار.۲
نمایشگاه انفرادی تل-وار.۲ که به نمایش آثار طاهر پورحیدری اختصاص دارد، در گالری هما به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک درحال برگزاری است و همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۶۳۵۹۶

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه انفرادی «تل-وار-۲» 

دشت و خشت
«دشت و خشت» نام نمایشگاه انفرادی نقاشی آرمان یعقوب‌پور است که در گالری گلستان به نشانی تهران، خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک ۳۴ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۵ دی ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۲۲۵۴۱۵۸۹

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه انفرادی «دشت و خشت»

فانتزی
«فانتزی» نام نمایشگاه انفرادی سعید نودهی است که در گالری اعتماد ۱ به نشانی تهران، میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ درحال برگزاری است و تا تاریخ ۲۱ دی ماه نیز ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۵ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۸۲۹۰۱۷

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه انفرادی «فانتزی»

بازارسیا
نمایشگاه انفرادی «بازارسیا» که به نمایش آثار مهزیار کبیری اختصاص دارد، در گالری آ به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک ۷ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۳ دی ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۹۱۹۵۴۷

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه انفرادی «بازارسیا»

خلوت
«خلوت» نام نمایشگاه انفرادی طراحی مرضیه کلانتری است که در گالری والی به نشانی تهران، میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ درحال برگزاری است و تا تاریخ ۱۴ دی ماه ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۰۴۷۶۹۸

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه انفرادی «خلوت»

دوازدهمین منتخب نسل نو
نمایشگاه گروهی «دوازدهمین منتخب نسل نو» که به نمایش آثار هنرمندان مختلفی اختصاص دارد، در گالری شیرین به نشانی تهران، خیابان کریمخان‌زند، خیابان سنایی، کوچه‌ی سیزدهم، پلاک ۵ درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۴ دی ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای دوشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۴۳۹۶۹

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه گروهی «دوازدهمین منتخب نسل نو»

در عرصه حمد
نمایشگاه انفرادی «در عرصه حمد» که به نمایش آثار رسول مرادی اختصاص دارد، در نگارخانه گویا به نشانی تهران، کریمخان زند، روبروی ایرانشهر، پلاک ۸۹ درحال برگزاری است و تا تاریخ ۱۵ دی ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۱۳۴۳۱

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه انفرادی «در عرصه حمد» 

تعلیقِ تَن
نمایشگاه انفرادی «تعلیقِ تَن» که به نمایش آثار سها کبیری اختصاص دارد، در گالری اُ به نشانی تهران، خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه اول درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۲۱ دی ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۲۴۸۲۸

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته

روزنه
«روزنه» نام نمایشگاه انفرادی فریدون امیدی است که در نگارخانه نگر به نشانی تهران، زیر پل کریمخان، بعد از تقاطع ایرانشهر، پلاک ۱۵۴، زنگ دوم، طبقه اول درحال برگزاری است و تا ۲۱ دی ماه نیز ادامه دارد. این نمایشگاه همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۱ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۳۱۵۰۶۱

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه انفرادی «روزنه»

نفس کشندگان
نمایشگاه انفرادی مارال قندیلی به نام «نفس کُشندگان» در گالری آ به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند، خیابان عضدی(آبان جنوبی)، کوچه ارشد، پلاک ۷ درحال برگزاری است و تا تاریخ ۱۳ دی ماه نیز ادامه دارد. این نمایشگاه همچنین همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی: ۸۸۹۱۹۵۴۷

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه انفرادی «نفس کشندگان»

رلیک
«رلیک» نام نمایشگاه انفرادی محمد سمیعی است که در گالری او به نشانی تهران، خیابان کریم خان زند. خیابان خردمند شمالی . کوچه اعرابی ۳ . پلاک ۵ . طبقه همکف و اول درحال برگزاری است. این نمایشگاه که تا تاریخ ۱۷ دی ماه ادامه دارد، همه روزه به جز روزهای شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۶ الی ۲۰ پذیرای بازدیدکنندگان است.
شماره تلفن هماهنگی:

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته
پوستر نمایشگاه انفرادی «رلیک»

نمایشگاه آثار حجمی هنرمندان و افتتاح یک گالری جدید در صبا

موسسه فرهنگی هنری صبا همزمان با افتتاح یک گالری جدید، اولین نمایشگاه آثار حجمی هنرمندان را برگزار خواهد کرد.

این نمایشگاه که همزمان با گشایش «نگارخانه صبا» افتتاح خواهد شد، شامل ۱۴۰ اثر ۳۳ هنرمند در رشته‌های مختلفی از: مجسمه، زیورآلات، سفال و سرامیک، چرم و چوب، قلم زنی و … در گرایش‌های متنوعی از رئال تا انتزاعی و مفهومی و کاربردی است.

این نمایشگاه پنجشنبه ۹ دی ساعت ۱۶ الی ۱۹ در موسسه فرهنگی و هنری صبا به نشانی تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به طالقانی، جنب فرهنگستان هنر، پلاک ۱۵۵۰ گشایش می‌یابد و تا ۳۰ دی ماه همه روزه از ۱۰ الی ۱۷ میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

فرانشین

«فرانشین» عنوان تازه‌ترین نمایشگاه آثار مهدی فرخی است که جست‌وجوهای او را در یافتن نسبت‌های تازه میان فرم و محتوا در سنت نگارگری و رویکرد جدید در زیباشناسی این هنر اصیل و کهن بر اساس نگره‌های مفهومی و هستی‌شناختی نو و با یک رفتارشناسی نوآورانه و خلاقه، به نمایش می‌گذارد.

این مجموعه شامل ۲۲ اثر از این هنرمند در ابعاد مختلف است که به گفته او: «عبور از عناصر بصری تقدیس شده در نگارگری و تذهیب در نقشی جسورانه و متفاوت» است.

«فرا نشین» روز پنجشنبه (۹ دی‌ماه) ساعت ۱۶ در نگارخانه «خیال» مؤسسه فرهنگی هنری و پژوهشی صبا گشایش می‌یابد.
علاقمندان می‌توانند از تاریخ ۱۱ تا ۲۳ دی‌ماه به مدت دو هفته همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۱۰ الی ۱۶ به نگارخانه خیال مراجعه کنند.

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته

تمدید نمایشگاه‌های شانزدهمین سالگرد ممیز

نمایشگاه‌های شانزدهمین سالگرد مرتضی ممیز تا ۲۰ دی‌ماه تمدید شد.

به مناسبت شانزدهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز، هنرمند گرافیست، نمایشگاه گزیده آثاری از بهزاد حاتم از سال ۱۳۵۰ تا به امروز در گالری ممیز و همچنین پوسترها و پروژه‌های محیطی آتلیه طراحی آر ۲ که متعلق به یک گروه طراحی از کشور پرتغال است، در گالری‌های پاییز، زمستان و میرمیران خانه هنرمندان روز جمعه (۲۶ آذر ماه) افتتاح شده بود که حالا این نمایشگاه‌ها تا تاریخ ۲۰ دی ماه مجددا تمدید شده‌اند.

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته

من رویا را زیسته‌ام

مجموعه آثار عاطفه محمدپور با عنوان «من رویا را زیسته‌ام» عصر جمعه (۱۰ دی‌ ماه) در گالری ژاله افتتاح می‌شود.

عاطفه محمدپور در مجموعه «من رویا را زیسته‌ام» طرح‌های منظم و هندسی‌وار قطعات کوچک و بزرگ آیینه‌ها در کنار نقاشی آبستره را با رنگ سیاه و سفید تلفیق کرده است که نمایانگر ذهنیت رویاگونه او به دنیای اطرافش است.

در بیانیه این نمایشگاه چنین آمده است:

«آینه پیوسته در هنر و معماری ایران نمادی از روشنایی، پاکی و صداقت بوده است و آیینه کاری ریشه در سنت‌های کهن ایرانی دارد. ترکیب فضای آبستره سیاه و سفید نقاشی‌ها با آینه فضایی رویاگونه را برایم تداعی می‌کند. گویی رویا برایم دریچه‌ای است که از درون آن تجربه‌های زیسته تلخ و شیرین خود را در این دوره از روزگار بازبینی و لبه‌های تیز و برنده‌ی آن‌را کمی نرم‌تر کنم. آینه‌ها هر آنچه بر ما گذشته را با صداقت تمام بازگو می کنند، دوباره به آینه نگاه کن…»

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته

«انقلاب؛ پوشه­ ی سوم»

گالری آریا از جمعه ـ دهم دی‌ ماه ـ به مدت سه هفته میزبان نمایشگاه گروهی عکس «انقلاب؛ پوشه­ ی سوم» خواهد بود.

«انقلاب، پوشه‌ی سوم»، سومین پوشه از سری مجموعه­‌های خیابان­ های تهران است. دو پوشه­ ی قبلی تحت عنوان «ولیعصر؛ پوشه‌ی اول» و «شریعتی، پوشه­ ی دوم » در سال­ های ۹۷ و ۹۸ به نمایش درآمده­‌اند.

افتتاحیه‌ی این نمایشگاه، با یک سال تاخیر و گذر از پیک پاندمی کرونا، جمعه ۱۰ دی‌ماه در گالری آریا برگزار شد و تا جمعه اول بهمن ماه ادامه دارد.

هنرمندان این پوشه نگین فیروزی، سبا صفایی، نگار محسنی، هدیه خزائی، ثنا احمدی­زاده، فرزانه رضایی، پارمیس حکیمی، کاوه زهدی، عرفانه روزگرد، گلناز زیبنده‌خو، امیرهادی شیرازی، یاسمین وفایی، سحر خزائی، امین وزیری، امیربهادر بیات و مهران خوش‌نویس هستند.

راهنمایی برای گالری‌گردی در آخر هفته

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *