مجتمع فرهنگی تربت‌حیدریه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مجتمع فرهنگی تربت‌حیدریه ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه با بیان این که مجتمع فرهنگی و هنری این شهرستان هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت دارد از مجموع ۳۵۰ میلیارد ریال اعتباری که با پیگیری نماینده شهرستان تربت‌حیدریه به این پروژه اختصاص یافته تنها نیمی از آن محقق شده است.

فاطمه نخعی‌ نیا روز سه‌شنبه در نشستی خبری افزود: سند این مجتمع هنوز از اداره راه و شهرسازی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی منتقل نشده و لذا مبلغ یاد شده  توسط ذیحساب یا بازرس آزاد نمی‌شود که البته اکنون در مرحله پایانی واگذاری و انتقال قرار داریم.
وی ادامه داد:عملیات آغاز ساخت مجتمع فرهنگی و هنری تربت‌حیدریه که تا امروز در حد یک افسانه باقی مانده، از سال ۱۳۸۶ آغاز شده است و در صورت تکمیل و بهره‌برداری، بخش بزرگی از کمبودهای فرهنگی و هنری این شهرستان را برطرف خواهد کرد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت:با پیگیری‌های مستمر رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر و همکاری اداره میراث فرهنگی تربت‌حیدریه، هم اکنون یکی از شبستان‌های مجموعه فرهنگی قطب‌الدین حیدر این شهر به نگارخانه اختصاص یافته‌ است.
نخعی نیا افزود: قرار بر این شده تا قطعه زمینی برای ساخت دایمی نگارخانه در اختیار ما قرار گیرد و نماینده تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی نیز تامین هزینه ساخت آن را متقبل شده‌اند.
وی ادامه داد: امسال و در قالب یک طرح سراسری مقرر شده جشنواره هنرهای تجسمی در تمام استان‌های کشور به صورت غیررقابتی و در تهران به شکل رقابتی برگزار شود و بر این اساس چهاردهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر خراسان رضوی در ۱۳ شهرستان و از جمله در تربت‌حیدریه در روزهای ۱۵ تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت: به عنوان هدیه فرهنگی دهه فجر انقلاب اسلامی از انجمن هنرهای نمایشی خواسته شده است با توجه به شرایط کرونا و ضرورت تلطیف روحیه مردم، نمایش طنزی را روی صحنه ببرند که به همین مناسبت نمایش کمدی و طنز “تربیت دختر سرکش” به مدت یک ماه در تالار اندیشه این شهر روی صحنه خواهد رفت.
نخعی‌نیا افزود: انجمن سینمای جوانان تربت حیدریه هم در حوزه ایثار و شهادت و حوزه زعفران از فیلمسازان برای ساخت فیلم فراخوان داده بودند که داوری آثار تمام شده و در ایام دهه فجر نفرات برتر معرفی خواهند شد.
وی ادامه داد: شایسته است اساس اصحاب رسانه در این خطه بازتعریف مجددی از خود به عمل آورند یعنی تنها افرادی می‌توانند خود را خبرنگار بدانند که دارای هویت حقوقی از یک رسانه معتبر و دارای مجوز قانونی باشند.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه گفت: در مرحله دوم خبرنگاران باید به دنبال ثبت قانونی یک تشکل جدید باشند تا اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قادر باشد چتر حمایتی خود را بر سر آنها گسترش بدهد.
رییس انجمن خبرنگاران تربت‌حیدریه نیز در این نشست گفت: بر اساس مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افرادی  که در نشریات درون سازمانی فعالیت دارند، چون فاقد مجوز لازم از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند خبرنگار محسوب نمی‌شوند.
اصغر غضنفری افزود: افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند و هر از چند گاهی خود را نماینده مردم معرفی می‌کنند چنانچه فاقد مجوز از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باشند خبرنگار و رسانه قانونی محسوب نمی‌شوند.
وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی خبرنگاران این شهرستان نداشتن مسکن است و از آنجا که نماینده  مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی اعلام کردند پیگیر ایجاد شهرک رسانه از طریق اداره منابع طبیعی یا اداره راه و شهرسازی هستند از مسوولان و به خصوص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست می‌شود در تحقق این وعده کمک کنند.

رییس انجمن خبرنگاران تربت‌حیدریه گفت: البته با توجه به این که چه بسا تامین مسکن، دغدغه هنرمندان زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه نیز باشد شایسته است این اداره در تدارک قطعه زمینی برای “اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه” باشد تا این اقدام ایشان در حکم باقیات صالحات محسوب شود.
در شهرستان تربت حیدریه ۶ نشریه محلی، چهار نشریه داخلی، ۲  دفتر خبرگزاری ایرنا و صدا و سیما و همچنین ۲ پایگاه خبری فعال هستند.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *