یک مسئول: اعتبارات احیا و مرمت قنوات در خراسان جنوبی ۶ برابر شد

اعتبارات احیا و مرمت قنوات در خراسان جنوبی ۶ برابر شد

ایسنا/خراسان جنوبی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات مصوب احیا و بازسازی قنوات استان در سال جاری نسبت به اعتبارات مصوب سال گذشته ۶ برابر شده است.

مهدی جعفری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: امسال اعتبار مصوب استان خراسان جنوبی برای احیا و مرمت قنوات ۱۲۳ میلیارد تومان است که تاکنون ۶۹ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: ۶ هزار و ۹۸۴ رشته قنات در خراسان جنوبی وجود دارد که همه این قنوات در سامانه تحت وب قنوات کشور ثبت شده است؛ طول قنوات استان حدود چهار هزار کیلومتر است که تاکنون هزار و ۱۱۸ کیلومتر مرمت و بازسازی شده است.

وی تصریح کرد: اگر ۱۰۰ درصد اعتبارات مصوب تخصیص پیدا کند حدود ۱۴۰ کیلومتر دیگر از قنوات استان در سال جاری مرمت و بازسازی خواهد شد؛ ۲ هزار و ۹۰۰ کیلومتر از قنوات این استان نیازمند مرمت بوده و در مجموع بیش از ۲۵ درصد قنوات خراسان جنوبی تاکنون مرمت و احیا شده است.

وی با اشاره به قنوات سیل‌خورده سال جاری ادامه داد: سه قنات بزرگ روستای گز شهرستان سربیشه، قنوات دادران و وازی گزیک شهرستان درمیان امسال با همکاری بسیج سازندگی استان و مشارکت پررنگ مالکان مرمت و بازسازی شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این قنوات با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال بازگشایی، بازسازی و مرمت شده و در حال حاضر آبدهی آنها در مجموع ۹۰ لیتر بر ثانیه است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *