نفوذ پهپاد حزب‌‌الله تا عمق آسمان اسرائیل بدون رهگیری گنبد آهنین

سرویس خارجی: پرواز ۴۰ دقیقه ای یک فروند پهپاد شناسایی حزب الله لبنان در عمق ۷۰ کیلومتری اراضی اشغالی و ناکامی تمامی سامانه?های پدافندی رژیم صهیونیستی در رهگیری و ساقط کردن آن، ضمن نشان دادن توانایی های بالای حزب الله لبنان، توان پوشالی ارتش صهیونیستی را به سخره گرفت و عملکرد تسلیحات «تل آویو» را به چالش کشید.رسانه‌های عبری‌زبان از به صدا درآمدن آژیر خطر در چندین منطقه از جمله شهرک‌های «جلیل علیا» و جولان اشغالی در شمال فلسطین اشغالی در پی ورود یک یا دو پهپاد خبر دادند. لحظاتی بعد، رسانه‌های عبری خبر دادند که برای بار دوم آژیرها در شمال «طباریا» فعال شده‌اند و جنگنده‌های اسراییلی نیز در جولان اشغالی به پرواز درآمده‌اند. همزمان، برخی از رسانه‌ها نیز از شنیده شدن صداهای انفجار در شمال فلسطین اشغالی و آماده باش نیروی هوایی اسراییل خبر دادند. شبکه «الجزیره» نیز به نقل از خبرنگار خود نوشت: صدای چند انفجار در منطقه “صفد” در جلیل علیا در نزدیکی مرز لبنان و جولان شنیده شده است.در این حال، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی «گلگلتز» رسما در گزارشی ورود یک پهپاد به حریم فلسطین اشغالی را تأیید کرد. «آویخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از ورود پهپاد به حریم فلسطین اشغالی، گنبد آهنین فعال شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی سپس در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد که ارتباط خود را با پهپادی که از لبنان وارد فلسطین اشغالی شد، از دست داده است. منابع خبری احتمال دادند که سامانه های پدافندی از جمله «گنبد آهنین» موفق به رهگیری پهپاد نشده?اند و این پرنده بدون سرنشین به سلامت به آشیانه خود بازگشته باشد. ساعاتی بعد، ارتش رژیم صهیونیستی نیز رسما در بیانیه‌ای اعلام کرد که با تمامی وسیله‌های رهگیری (گنبد آهنین، جنگنده و بالگرد) نتوانسته پهپاد نفوذی از خاک لبنان را رهگیری کند و پهپاد به سلامت به خاک لبنان بازگشته است

بیانیه حزب الله لبنان

پس از ناکامی ارتش رژیم صهیونیستی در رهگیری یک پهپاد نفوذی به خاک فلسطین اشغالی، جنبش حزب‌الله لبنان بیانیه‌ای در این ارتباط صادر کرد.حزب‌الله اعلام کرد: مقاومت اسلامی پهپاد «حسان» را به داخل خاک فلسطین اشغالی فرستاد و در منطقه هدف و ماموریت خود به مدت ۴۰ دقیقه در قالب یک مأ‌موریت جمع‌آوری اطلاعات گشت‌زنی کرد. در ادامه این بیانیه آمده است: مأموریت شناسایی ۷۰ کیلومتر از شمال فلسطین اشغالی را شامل شد و به‌رغم تمامی تلاش‌های پی‌در‌پی و متعدد دشمن برای سرنگونی آن، پهپاد «حسان» به‌سلامت از اراضی اشغالی بازگشت.

ساعتی بعد، منابع از حملات فرضی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان خبر دادند. این حملات بعد از آن انجام شد که آژیر خطر در منطقه الجلیل به دلیل نفوذ یک پهپاد از لبنان به اراضی اشغالی به صدا درآمد. در خبر دیگری،«پل ریچارد گالاگر» وزیر خارجه واتیکان در نشستی در بیروت بر حذف نام جنبش حزب‌الله لبنان از لیست تروریستی آمریکا تاکید کرد. وی در دیدار با مسئولان کلیساهای بیروت و مقامات سیاسی لبنان به مسئله حزب‌الله و روابط داخلی و منطقه‌ای با این جنبش پرداخت و از نقش مهم حزب‌الله در آبادانی لبنان خبر داد.

شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ روز نامه اطلاعات

 

نسخه مناسب چاپ

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *