رئیس جمهوری پاکستان: آمریکا از گذشته عبرت نگرفت

رئیس جمهوری پاکستان: آمریکا از گذشته عبرت نگرفت

اسلام‌آباد – ایرنا – رئیس جمهوری پاکستان همزمان با درگیری نظامی میان روسیه و اوکراین از جنگ افروزی در غرب خاورمیانه به شدت انتقاد کرد و گفت آمریکا از گذشته خود به ویژه جنگ ویتنام عبرت نگرفته است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «عارف علوی» طی سخنرانی در کنفرانس بین المللی فرصت‌ها و چالش‌های نوظهور در جنوب آسیا در شهر اسلام‌آباد از تاکتیک اروپا برای جلوگیری از جنگ در قلمروی خود و به جای آن جنگ افروزی در آسیا و خاورمیانه انتقاد کرد.

علوی در مورد زمینه درگیری نظامی میان فدراسیون روسیه و اوکراین، اظهار داشت: باعث شگفتی است که ایالات متحده از جنگ ویتنام درس عبرت نگرفت و اکنون در دام دیگری افتاده است.

اظهارات رئیس جمهوری پاکستان درحالی عنوان می‌شود که نخست وزیر این کشور همزمان با آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین به مسکو سفر کرده است و روز گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری فدراسیون روسیه دیدار کرد.

عارف علوی در ادامه سخنانش تاکید کرد: اروپا تصمیم گرفته است که از جنگ‌های بیشتر در سرزمین‌های خود جلوگیری کند، اما به نابودی کشورهای دیگر در آفریقا و خاورمیانه ادامه می دهد.

وی افزود: پاکستان به جای حمایت از هرگونه دو قطبی، خواستار همکاری برد-برد در زمینه های فناوری اطلاعات و تجارت با کشورهای جهان برای صلح و توسعه در منطقه است.

گفتنی است، عمران‌خان نخست وزیر پاکستان در دیدار با رئیس جمهوری فدراسیون روسیه با ابراز تاسف از درگیری با اوکراین بر لزوم دیپلماسی برای توقف جنگ تاکید کرد.

وی گفت: درگیری به نفع هیچ طرفی نیست و کشورهای در حال توسعه همیشه در صورت درگیری بیشترین ضربه را از نظر اقتصادی می‌بینند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *