پیشنهاد سفیر چین به ایران برای جذب گردشگران چینی:سفیر چین در دیدار با معاون گردشگری ایران گفت: اسکی و خطوط راه‌آهن در ایران برای گردشگران چینی جذابیت دارد.

پیشنهاد سفیر چین به ایران برای جذب گردشگران چینی

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی معاونت گردشگری، علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با چنگ هوا ـ سفیر کشور چین در ایران ـ با تاکید بر نزدیکی فرهنگی و تاریخی دو کشور و تشریح ظرفیت‌های گردشگری، بسترهای مستعد همکاری را بررسی کردند.

در این دیدار معاون گردشگری با اشاره به این‌که با هدف توسعه روابط گردشگری دو کشور، برنامه اجرایی فعالیت در بازار چین توسط دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت تهیه شده است، سرفصل‌های سرمایه‌گذاری، آموزش و تبلیغات را از اصلی‌ترین رئوس آن برشمرد.

سفیر چین در ایران نیز ظرفیت‌هایی چون بستر مساعد ورزش اسکی و نیز جذابیت‌های خطوط راه‌آهن ایران را از جمله جذابیت‌های مورد توجه چینی‌ها دانست و تمرکز بر علاقه‌مندی گردشگران چینی را راهی به سوی جذب آن‌ها و آشنایی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان مقصدی مورد توجه ذکر کرد.

چین یکی از اصلی‌ترین بازارهای هدف گردشگری ایران است؛ پیش از کرونا تعاملات گسترده‌تری با لغو روادید یکطرفۀ ایران برای جذب گردشگران چینی آغاز شده بود که با شیوع کووید-۱۹متوقف شد.

پیشنهاد سفیر چین به ایران برای جذب گردشگران چینی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *