پیامدهای جنگ اوکراین؛ قیمت بنزین در کالیفرنیای آمریکا از ۵ دلار فراتر رفت

پیامدهای جنگ اوکراین؛ قیمت بنزین در کالیفرنیای آمریکا از ۵ دلار فراتر رفت

نیویورک-ایرنا- همزمان با تصمیم واشنگتن برای تحریم روسیه در پی وقوع جنگ در اوکراین و اعلام ممنوعیت واردات نفت، گاز و انرژی روسیه به آمریکا ، داده های انجمن خودروی آمریکا نشان می دهند که قیمت متوسط بنزین معمولی در ایالت کالیفرنیا به ۵.۲۸ دلار در هر گالن (تقریبا ۳.۸ لیتر) رسیده است.

داده های انجمن خودروی آمریکا نشان می دهند که قیمت متوسط بنزین معمولی در ایالت کالیفرنیا به ۵.۲۸ دلار در هر گالن (تقریبا ۳.۸ لیتر) رسیده  که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته قیمت هر گالن بنزین در این ایالت ۳.۷۳ دلار بوده است.
با توجه به داده های این انجمن، قیمت هر گالن بنزین معمولی در شهر لس آنجلس به ۵.۳۷ دلار رسیده است. این قیمت  در مقایسه با ماه گذشته ۴.۶۷ دلار در هر گالن و در سال گذشته ۳.۷۹ دلار در هر گالن بوده است.
قیمت متوسط هر گالن بنزین معمولی در کل آمریکا ۴ دلار اعلام شده است.

کارشناسان می گویند جنگ روسیه علیه اوکراین و افزایش تقاضا برای گاز، همراه با کاهش عرضه از جمله عوامل افزایش قیمت ها است و  احتمالاً با ادامه افزایش قیمت های نفت خام، قیمت سوخت در آمریکا به روند افزایشی خود ادامه خواهد داد.
حتی پیش از حمله روسیه به اوکراین، قیمت بنزین در آمریکا در واکنش به مسائل زنجیره تامین کالا در همه گیری کرونا و تورم، افزایش یافته بود.

به گزارش ایرنا، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد امروز آمریکا اصلی ترین بخش اقتصاد روسیه را هدف قرار می دهد. ما تمام واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع می‌کنیم.

همزمان با تحریم‌ها علیه روسیه و افزایش قیمت نفت تا مرز ۱۴۰ دلار در هر بشکه، قیمت بنزین طی هفته گذشته در آمریکا با افزایش ۱۱ درصدی به بالاترین رقم از زمان بحران اقتصادی ۲۰۰۸ رسید.

بر پایه آخرین داده هفتگی اداره اطلاعات انرژی آمریکا ذخایر کلی داخلی بنزین تقریبا با ۵۰۰ هزار بشکه کاهش به ۲۴۶ میلیون بشکه در هفته منتهی به ۲۵ فوریه (۶ اسفند) رسید؛ در حالی که تقاضا برای بنزین از ۸ میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه در روز به ۸ میلیون و ۷۴۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

با وجود این که افزایش تقاضا برای بنزین همراه با کاهش کلی عرضه یکی از دلایل افزایش قیمت است؛ افزایش قیمت نفت اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت بنزین به شمار می‌آید.

به گزارش شبکه خبری سی ان بی سی، نفت خام آمریکا در معاملات عصر یکشنبه بیش از ۷ درصد افزایش یافت؛ در حالی که بازار همچنان به اختلالات ناشی از تداوم جنگ در اوکراین و احتمال ممنوعیت واردات نفت و گاز طبیعی روسیه واکنش نشان می دهد.

بهای نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت نیز که شاخص نفت ایالات متحده است، در یک بازه کوتاه مدت در عصر یکشنبه به ۱۳۰.۵۰ دلار افزایش یافت و سپس با ۱۲۴.۱۷ دلار در هر بشکه ثابت ایستاد که این رقم بالاترین قیمت از ژوئیه ۲۰۰۸ به این سو به حساب می آید.

به گزارش ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *