اهمیت “ماریوپول” برای روسیه چیست؟این شهر دارای صنایع آهن و فولاد است و اگر روسیه بتواند کنترل آن را بدست بگیرد، فشار اقتصادی شدیدی به دولت اوکراین وارد خواهد شد.

اهمیت "ماریوپول" برای روسیه چیست؟

کلیسایی در شهر ماریوپول اوکراین

احتمالا نام شهر “ماریوپول” را در اخبار جنگ اوکراین و روسیه شنیده‌اید، اما دقیقا نمی‌دانید ماریوپول کجاست و اهمیت آن برای روسیه چیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری اسکای، ماریوپول شهری در جنوب شرقی اوکراین است که در ساحل شمالی دریای آزوف واقع شده است.

اگر روسیه این شهر و دیگر بندرها دریای آزوف را تصرف کند، می‌تواند یک کریدور زمینی به شبه‌جزیره کریمه ایجاد کند؛ شبه‌جزیره‌ای که در سال ۲۰۱۴ آن را از اوکراین گرفت.

با ایجاد این کریدور، نیروهای شرق اوکراین که تحت حمایت روسیه هستند، به سربازان اوکراینی حاضر در کریمه می‌پیوندند و این باعث می‌شود که سربازان اوکراینی حاضر در این منطقه یا از نظر لجستیک و تدارکاتی منزوی شوند و یا در محاصره قرار گیرند.

اهمیت "ماریوپول" برای روسیه چیست؟موقعیت جغرافیایی شهر ماریوپول و شبه‌جزیره کریمه

اهمیت دیگر ماریوپول، صنعتی بودن آن است. این شهر دارای صنایع آهن و فولاد است و اگر روسیه بتواند کنترل آن را بدست بگیرد، فشار اقتصادی شدیدی به دولت اوکراین وارد خواهد شد.

به گزارش اسکای، گلوله‌باران ماریوپول توسط روسیه همچنان ادامه دارد و تلاش‌ها برای رساندن مواد غذایی و کمک‌های دیگر به این شهر ۴۳۰ هزار نفری را خنثی کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *