زمان اجرای طرح ترافیک در ماه رمضان اعلام شد:معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷ عصر در ماه رمضان خبر داد.

زمان اجرای طرح ترافیک در ماه رمضان اعلام شد

به گزارش ایسنا، مجتبی شفیعی صبح امروز در مرکز کنترل ترافیک معاونت حمل و نقل شهرداری تهران که در خصوص تمهیدات حمل و نقلی بازگشایی تمامی مراکز آموزشی صورت گرفته است، گفت: شهرداری تهران تمهیداتی را در این خصوص اتخاذ کرده و تا ساعت ۹ صبح امروز مترو و اتوبوس به صورت رایگان خواهد بود و در صورت تقاضای زیاد احتمال تمدید این موضوع وجود دارد.

وی همچنین اضافه کرد: از فردا (دوشنبه) طرح ترافیک ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۷ عصر ادامه خواهد داشت و این تصمیم براساس مصوبه شورای ترافیک تهران و به علت شروع ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه شفیعی با بیان این‌که برنامه ریزی در خصوص استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در همه مدل‌ها انجام شده است، اظهار کرد: اما دقت داشته باشید که در سال‌های اخیر کم‌توجهی به نوسازی ناوگان سبب شده که شاهد عقب‌ماندگی باشیم و رفع عقب‌ماندگی زمانبر است، اما با استفاده از حداکثر توان ناوگان به مردم خدمت می‌کنیم به همین علت کاهش سرفاصله در مترو در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که براساس تصمیم شب گذشته استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی تا ساعت ۹ صبح امروز در شبکه مترو و بی آر تی رایگان است و اگر تقاضا بالا باشد تمدید می‌شود، گفت: جابه‌جایی ناوگان اتوبوس و تاکسی به سمت ایستگاه‌های پرمسافر و همچنین اجازه دادن به ون‌های مسافربری برای تردد در خطوط ویژه از دیگر تصمیمات جلسه ترافیکی بود.

معاون شهردار تهران با بیان این‌که مردم نیز باید به ما کمک کنند تا بتوانیم پیک ترافیک را پشت سر بگذاریم، اظهار کرد: بررسی تصاویر و مدل‌های علمی نشان داده است که امروز حدود ۳۵ درصد از طول معابر تهران نسبت به مدت مشابه روزهای قبل درگیر شده است که این دقیقا درصد سفرهای آموزشی است.

وی درباره افزایش اتوبوس به ناوگان با بیان این‌که اتوبوسرانی همیشه به صورت تمام ظرفیت فعال بوده، ادامه داد:  تهران به ۷۵۰۰ اتوبوس احتیاج دارد اما فعلا ۲۲۰۰ دستگاه در اختیار داریم که سعی می‌کنیم با مدیریت زمان‌بندی در اعزام، این مشکلات را حل کنیم.

شفیعی گفت: با توجه به مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک ساعات پایانی طرح ترافیک در نیمه اول سال ساعت ۱۹ می باشد که به علت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان تا آخر ماه مبارک، ساعت پایانی طرح ترافیک ساعت ۱۷ می باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *