حکم دادگاه عالی پاکستان و محکومیت اقدام نخست وزیر؛ عمران خان: برای پاکستان می‌جنگم

حکم دادگاه عالی پاکستان و محکومیت اقدام نخست وزیر؛ عمران خان: برای پاکستان می‌جنگم

پس از اینکه دادگاه عالی پاکستان اعلام کرد که عمران خان بر خلاف قانون اساسی عمل کرده و باید جلسه پارلمان برای دادن رای عدم اعتماد به نخست وزیر برگزار شود، عمران خان قصد دارد در حضور مردم سخنرانی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز یکشنبه عارف علوی، رئیس جمهوری پاکستان با موافقت با پیشنهاد عمران‌خان، نخست وزیر این کشور، دستور انحلال پارلمان را صادر کرد و بعد از انحلال کابینه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد. لحظاتی قبل از آن، طرح رای گیری بر سر عدم اعتماد به نخست وزیر پاکستان با موضع گیری معاون رئیس این پارلمان “غیرقابل اجرا” اعلام شده بود.

دادگاه عالی این کشور روز پنجشنبه حکم داد که مانور عمران خان “مغایر با قانون اساسی” است و دستور داد که پارلمان تا روز شنبه دوباره تشکیل و رای عدم اعتماد طبق برنامه انجام شود.

این حکم دادگاه، جدیدترین و آخرین تغییر در بحرانی است که ثبات سیاسی و اقتصادی را در این کشور ۲۲۰ میلیون نفری مجهز به سلاح هسته‌ای تهدید کرده است و این در حالیست که ارزش “روپیه” در روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد خود رسید و ذخایر ارز خارجی سقوط کرد.

روزنامه داون از حکم دادگاه عالی پاکستان استقبال کرد و گفت: دادگاه مجدد خود را به عنوان حافظ قانون اساسی معرفی کرده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی زبان «امید است که حکم صادر شده درست در زمانی که به نظر می‌رسید اوضاع به سمت هرج و مرج پیش می‌رود، کشور را از این مهلکه نجات دهد.»

خان اواخر روز پنجشنبه در توییتر خود نوشت که جلسه کابینه را برای امروز (جمعه) فراخوانده است و پس از آن با ملت صحبتی خواهد داشت.

وی افزود: پیام من به ملتم این است که من همیشه برای کشورم (پاکستان) جنگیده‌ام و خواهم جنگید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *