هشدار وزارت بهداشت به دنبال شرایط خطرناک کیفیت هوا/ درخواست تعطیلی مدارس برای فردا

هشدار وزارت بهداشت به دنبال شرایط خطرناک کیفیت هوا/ درخواست تعطیلی مدارس برای فردا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به آلودگی هوا شدید در نقاطی از کشور که دچار طوفان و گرد و غبار شده‌اند،‌ گفت: با توجه به تداوم این شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،‌خوزستان و… وزارت بهداشت درخواست می‌کند تا مدارس فردا ( ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.

دکتر عباس شاهسونی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا در برخی استان‌ها و پایتخت گفت: به علت ورود طوفان گرد و غبار به تهران و شهرهای غربی و شمال غربی کشور، افرادی شامل سالمندان،‌ بیماران قلبی- عروقی، کودکان و… حساس شمرده می‌شوند و باید احتیاط کنند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل توصیه شده مبتلایان به بیماری‌های ریوی، قلبی، سالمندان و کودکان از منزل خارج نشوند و فعالیت‌های خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز می‌بایست از فعالیت‌های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند همچنین تعطیلی فعالیت‌های ورزشی در فضای باز تا فردا نیز الزامی‌ است.

شاهسونی در ادامه اظهارکرد: وجود چنین شرایط جوی سبب افرایش بیماری‌های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می‌شود همچنین افزایش شدید علائم تنفسی در کل جمعیت نیز اتفاق خواهد افتاد. شاخص فعلی هوا بیش از ۳۰۰ است و این اخطاری جدی برای سلامت انسان‌ها است. باید بدانیم که تمام افراد جامعه تحت تاثیر آثار این آلودگی هوا خواهند بود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: با توجه به تداوم شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران،‌خوزستان و… وزارت بهداشت درخواست می‌کند تا مدارس فردا ( شنبه ۲۰ فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *