۲ کشته و ۱۰ زخمی بر اثر تیراندازی در یک رستوران در آمریکا:به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست

۲ کشته و ۱۰ زخمی بر اثر تیراندازی در یک رستوران در آمریکا

تهران- ایرنا- مقامات آمریکایی اعلام کردند که بر اثر تیراندازی در یک رستوران در ایالت آیووا یک زن و یک مرد کشته و ۱۰ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش بامداد دوشنبه ایرنا از “لس آنجلس تایمز”، وین جرمن رئیس پلیس شهر سدار رپیدز گفت بازرسان بر این باورند که دو مرد حدود ساعت ۱:۳۰ بامداد یکشنبه (به وقت محلی) بیش از ۱۲ تیر در داخل این رستوران شلیک کردند.

او گفت افسرانی که به دلیل یک حادثه قبلی در خارج از این رستوران بودند، به سرعت وارد آن شدند اما همزمان با آن‌ها حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر سراسیمه از این رستوران خارج شدند.

جرمن افزود حال یکی از مجروحان این تیراندازی وخیم گزارش شده است.

به گفته پلیس عاملان تیراندازی در این رستوران همراه سایر مشتریان از آن خارج شده‌اند و پلیس در حال جستجو برای یافتن این افراد است اما تاکنون کسی بازداشت نشده است.

به گزارش ایرنا، روز گذشته نیز رسانه‌های آمریکایی در تداوم خشونت‌های مسلحانه مرگبار در این کشور که از کنترل خارج شده است، گزارش دادند که بر اثر تیراندازی در یک میدان تیر در ایالت جورجیای آمریکا سه نفر جان خود را از دست دادند و سلاح‌های متعلق به این میدان به سرقت رفت.

با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت او است، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، بسیاری از شهرهای آمریکا، حدود دو سوم از ۴۰ شهر بزرگ این کشور شاهد رکورد بی‌سابقه قتل و کشتار بر اثر خشونت با سلاح گرم نسبت به سال‌های گذشته بوده‌اند.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که دراختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *