سالار عقیلی آلبوم جدیدش را با ادای احترام به جانباختگان آبادان رونمایی کرد

سالار عقیلی آلبوم جدیدش را با ادای احترام به جانباختگان آبادان رونمایی کرد

تهران- ایرنا- آیین رونمایی از آلبوم موسیقی «سپردمت به جاده‌ها» با اجرای سالار عقیلی و با احترام به مردم داغدیده آبادان در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل با حضور بزرگان موسیقی برگزار شد.

به گزارش ایرنا، آیین رونمایی از آلبوم موسیقی سپردمت به جاده‌ها با حضور هنرمندانی همچون نادر مشایخی، نصیر حیدریان، وارطان ساهاکیان، مجید سینکی، سالار عقیلی، مسعود پیروی، بهنام ابوالقاسم، رضا فرهادی، پژمان بلورچی، کاوه کاتب، شهرام توکلی، نیما جوان و جمعی از هنردوستان در فضای باز مجموعه فرهنگان فرشته برگزار شد.

در ابتدای این مراسم آهنگساز آلبوم سپردمت به جاده‌ها با ادای احترام به جانباختگان و مردم داغدیده آبادان در پی حادثه ریزش ساختمان متروپل و ابراز همدردی با بازماندگان این فاجعه، درباره نخستین اثر خود در قالب یک آلبوم موسیقی اظهار داشت: این اثر که روزهای آینده به صورت فیزیکی و در آینده‌ای نزدیک به صورت دیجیتال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت، یک مجموعه هشت قطعه‌ای شامل ۲ آواز و ۶ تصنیف است که ماهیت کلی آن درد دل من بوده است.

مسعود پیروی گفت: ملودی‌های آلبوم سپردمت به جاده‌ها را به طور مستقل و بدون شعر نوشتم و در روند کار شاعرانی که در این مجموعه با من همکاری کردند، بر روی ملودی‌های من شعر سرودند، شکل‌گیری پیوند شعر و نغمه (ملودی) برای کارهای این چنینی بسیار سخت است. چون ذهن آهنگساز محدود به محتوا و مضمون شعر نیست و نغمه ها آزادانه‌تر شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلات تولید آلبوم موسیقی افزود: مجموعه سپردمت به جاده‌ها را با ترکیب و سازبندی متفاوتی با کمک بهنام ابوالقاسم به شکل امروزی درآوردیم و سعی کردیم در همکاری با بهترین نوازنده‌ها و تیم اجرایی، اثری مناسب را به مخاطبان ارائه دهیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: من همه سخنانم را در آلبوم موسیقی سپردمت به جاده‌ها در همراهی با سالار عقیلی بیان کردم که امیدوارم مقبول واقع شود.

خواننده آلبوم موسیقی سپردمت به جاده‌ها با اشاره به آشنایی خود با مسعود پیروی در ارکستر ملی ایران گفت: حدود ۱۰ سال پیش؛ زمان تمرین با ارکستر ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی، از طریق قطعه شیدا که حال و هوای موسیقی قدما را داشت با پیروی آشنا شدم. اثری که تصور می‌کردم متعلق به مرتضی خان محجوبی یا استاد برازنده است اما برای پیروی بود. از آن زمان به نوع آهنگسازی‌های پیروی علاقه‌مند شدم و به او اعتماد کردم تا به امروز که منجر به چنین همکاری مشترکی شد البته یکی از شروط من برای خوانندگی این آلبوم موسیقی سپردمت به جاده‌ها قرار گرفتن قطعه شیدا در کنار دیگر قطعات بود.

سالار عقیلی با ابراز خرسندی از انتشار فیزیکی آلبوم سپردمت به جاده‌ها اظهارداشت: متاسفانه مدت‌هاست که آلبوم‌های موسیقی در فضای مجازی پخش می‌شوند که من آن را نمی‌پسندم چرا که یک اثر موسیقی برای من به صورت فیزیکی و قرار گرفتن در کتابخانه خانه‌هایمان معنا پیدا می‌کند. خوشبختانه شاهد این هستم که همکاریم با پیروی و بهنام ابوالقاسم به عنوان تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو قرار است به خانه‌های مخاطبانمان برود.

بهنام ابوالقاسم تنظیم‌کننده این اثر گفت: این مجموعه برای من حکایت رفاقت است. رفاقتی ۲۰ ساله با مسعود پیروی که منجر به این شد که در روند کار در جایگاه تنظیم‌کننده قدم‌هایش در نغمه‌ها برای من آشنا و قابل پیش‌بینی باشد. من در این همکاری ارتباط مهم بین شاعر، آهنگساز و خواننده را کاملا درک کردم و خوشحالم با حضور عقیلی این آلبوم به گوش شما می‌رسد.

مدیر استودیو کرگدن و مدیر میکس آلبوم موسیقی سپردمت به جاده‌ها بیان کرد: از پس چنین کارهایی رفاقت‌هایی شکل می‌گیرد و رفاقت‌های گذشته نیز محکم‌تر می‌شود. موسیقی آلبوم سپردمت به جاده‌ها یک موسیقی دیرآشناست که از گذشته‌ها؛ یک نخ تسبیح به آن وصل است. نغمه‌های استخوان‌دار و جذاب در کنار تنظیم‌های متفاوت ابوالقاسم و توانایی و قدرت صدای عقیلی که ترکیب این سه عنصر، شیرینی میکس را برای من صدچندان کرد.

رضا فرهادی افزود: روند شکل‌گیری این آلبوم چهار سال طول کشید. در این مدت اتفاقات بسیاری را پشت سر گذاشتیم. مسعود و من هر دو پدرانمان را از دست دادیم. عاشق شدیم، فارغ شدیم. به کرونا مبتلا شدیم، مسائل مختلفی شبیه همین ضایعه عجیبی داشتیم که در آبادان اتفاق افتاد که قطعا بی‌تاثیر در روند انتشار نبود اما خوشحالم به سرانجام رسید. همان‌طور که برای جسم و روحتان ارزش قائل می‌شوید؛ برای گوشتان نیز ارزش قائل شوید و موسیقی خوب و باکیفیت گوش کنید.

شهرام توکلی آهنگساز و رهبر ارکستر نیز خواستار انعکاس نقدهای منصفانه درباره آثار موسیقایی و هنری شد و اظهار داشت: برای آلبومی که امروز تولید شده، پیروی زحمات زیادی کشیده است. فارغ از اینکه موسیقی‌های این اثر با سلیقه من همخوانی دارد یا خیر. به احترام تمام زحمتی که در همه این سال‌ها برای تولید این اثر کشیده، تمام قد برایش می‌ایستم و تشویقش می‌کنم.

در پایان این مراسم که ششم خرداد برگزار شد، عقیلی در همراهی با نوازندگان یک آواز و قطعه شیدا از آلبوم سپردمت به جاده‌ها را اجرا کرد.

آلبوم موسیقی سپردمت به جاده‌ها به آهنگسازی مسعود پیروی و خوانندگی سالار عقیلی شامل قطعاتی چون آفتاب می‌شود با شعری از فروغ فرخزاد، آغوش با شعری از اکبر آزاد، حسرت پرواز با شعری از هوشنگ ابتهاج (متخلص به ه.ا.سایه)، اشک پروانه‌ها و سپردمت به جاده‌ها با شعری از احسان افشاری، بی‌تو ماندم با شعری از علیرضا کلیایی، رفتی ولی کجا با شعری از علی اطهری کرمانی و شیدا با شعری از اسماعیل امینی است که نوازندگانی همچون میثم مروستی و پدرام فریوسفی (ویولن و ویولا)، آتنا اشتیاقی (ویولنسل)، رضا فرهادی (کنترباس)، سایوری شفیعی (کلارینت)، بهنام ابوالقاسم (پیانو و آکاردئون)، بهتاش ابوالقاسم و رضا فرهادی (درامز)، میثم مروستی (شورانگیز)، علیرضا دریایی (کمانچه) و فریدون بهرامی (سازهای الکترونیک) است، ضبط و ترکیب (میکس) و کنترل کیفی (مستر) این آلبوم در استودیو کرگدن صورت گرفته و از سوی انتشارات جوان در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *