با ابراز تاسف و تالم از درگذشت حجت الاسلام دعایی وزیر فرهنگ: حجت‌الاسلام دعایی چهره متخلق و برجسته رسانه‌ای و سیاسی بود

وزیر فرهنگ: حجت‌الاسلام دعایی چهره متخلق و برجسته رسانه‌ای و سیاسی بود

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با ابراز تاسف و تالم از درگذشت حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمود دعایی، یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، نوشت: او چهره متخلق و  برجسته رسانه‌ای و سیاسی بود که فقدانش تاسف برانگیز است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی روز یکشنبه با ابراز تاسف و تالم از خبر درگذشت ناگهانی روحانی وارسته و یار دیرین انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سیدمحمود دعایی، نوشت: آن مرحوم که از نخستین روزهای نهضت انقلاب اسلامی، در همراهی و همگامی با مقتدای خویش از هیچ تلاشی فروگذار نکرد، با ساده‌زیستی و مردم‌مداری،   یادگار ارزشمند روزهای سخت مبارزه ملت بزرگ ایران علیه رژیم سلطنتی پهلوی بود و سرانجام در سالروز قیام سرنوشت ساز و نهضت آفرین ملت ایران در ۱۵ خرداد، چشم از این دنیای فانی فرو بست و به امام شهیدان پیوست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: آقای دعایی با بیش از ۴ دهه مسئولیت در روزنامه اطلاعات، و حضور ۶ دوره ای در مجلس شورای اسلامی، یک چهره متخلق و  برجسته رسانه ای و سیاسی بود که فقدانش تاسف برانگیز است.

اسماعیلی در ادامه،  فقدان این انسان والا رتبه و سلیم النفس را به محضر رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی، خانواده محترم و فرزندان عزیزش، اهالی ارجمند فرهنگ، هنر و رسانه به ویژه همکاران موسسه اطلاعات صمیمانه تسلیت گفت و از درگاه ایزد متعال، برای آن عزیز سفر کرده رحمت و مغفرت و برای بازماندگان محترم صبر و شکیبایی مسالت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات و نماینده ۶ دوره مجلس شورای اسلامی عصر یکشنبه پانزدهم خرداد ۱۴۰۱به دیار باقی شتافت.

مرحوم دعایی که یکی از همراهان و نزدیکان امام خمینی (ره) در دوران اقامت ایشان در شهر نجف بود، سابقه سفارت ایران در بغداد بین سال‌های ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۸ و مقطع پیش از آغاز جنگ تحمیلی را هم در کارنامه خود داشت،  در سال ۱۳۹۳ نشان افتخار جهادگر عرصه فرهنگ و هنر را کسب کرد.

مراسم تشییع مرحوم دعایی فردا دوشنبه ساعت ۹ صبح از حسینیه جماران به سوی حرم امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *