تنها سینمای کاشمر در آتش سوخت

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر از وقوع آتش‌سوزی در سینما ایران کاشمر خبر داد.

آفتاب‌‌نیوز :

امیر نژادرحیم افزود: طی تماس شهروندی مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در سینما ایران ابتدا بلافاصله خودورهای آتش‌نشانی ایستگاه قائم(عج) که به محل حادثه نزدیکتر بودند، اعزام شدند. با توجه به حجم و گسترش حریق از ایستگاه آتش‌نشانی چمران ۲ خودروی دیگر به محل اعزام شد. خوشبختانه حریق به سالن اصلی نرسید ولی تمام لابی سینما به دلیل گسترش حریق به طور کامل از بین رفت و سالن اصلی نیز دچار دودزدگی شده است.

رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی کاشمر عنوان کرد: با توجه به شدت آتش و بیم ریزش دیواره‌ها تمام مسیرهای منتهی به محل مسدود شد و شرکت‌های خدماتی برق و گاز نسبت به قطع اتصالات محل اقدام کردند.

وی با بیان اینکه برای خاموش کردن آتش در مجموع پنج خودرو به همراه ۱۰ نیروی آتش‌نشان به محل حادثه اعزام شدند، تصریح کرد: بیش از یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان برد تا آتش خاموش و اطفا شود.

نژادرحیم گفت: این سینما مجهز به سیستم خاموش‌کننده دستی بوده و علی‌رغم اینکه سینما در ساعت فعالیت خود قرار داشت، خوشبختانه هنوز کسی وارد آن نشده بود. فقط اپراتور داخل سینما بود که پس از وقوع آتش بلافاصله از محل خارج می‌شود.

وی با انتقاد از ازدحام جمعیت در زمان وقوع آتش‌سوزی افزود: علی‌رغم کم‌عرض بودن خیابان و حضور خودروهای سنگین در محل اما به دلیل حجم سنگین ترافیک این موضوع مانع خدمات‌دهی به موقع شد. از شهروندان درخواست می‌کنیم در این مواقع از محل حادثه دور شوند.در حال حاضر علت اصلی حادثه در دست بررسی بوده و نتیجه آن به زودی اعلام می‌شود.

تنها سالن سینمای کاشمر در سال ۹۷ و پس از گذشت ۲۴ سال که در اختیار سازمان هلال‌ احمر این شهرستان بود و چند سالی ساختمان آن بلااستفاده رها شده و تقریبا ویرانه‌ای بیش نبود، با پیگیری‌های شورای شهر و دیگر مسئولان شهرستان از مالکیت هلال‌ احمر خارج و به شهرداری منتقل شد.

با توجه به شرایط فرسودگی بیش از حد این ساختمان تصمیم بر آن شد برخی اصلاحات ساختمانی از لحاظ فنی و استحکام بنا مانند ستون‌گذاری، سبک‌سازی سقف و اجرای فوندانسیون نواری و استحکام بنا و نیز استانداردسازی صوت و تصویر جهت نمایش فیلم در این سینما انجام شود. همچنین لابی جدیدی برای این سینما با مساحتی حدود ۳۰۰ متر احداث شد که قابلیت نمایشگاهی را نیز دارا باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *