پرستارانی که دیگر خواهان ندارند!

پرستارانی که دیگر خواهان ندارند!

ایسنا/چهارمحال و بختیاری کادر بهداشت و درمان در ایام شیوع بیماری کرونا خوش درخشیدند، در روزگاری که ویروس منحوس کرونا بر شهر سایه انداخته بود و برخی از افراد حتی حاضر نبودند برای پرستاری از عزیزان خود که به این بیماری مبتلا شده‌اند در بیمارستان‌ حضور پیدا کنند، کادر بهداشت و درمان به‌ویژه پرستاران از جان خود مایه گذاشتند و حتی بسیاری از آن‌ها از دیدن خانواده خود نیز محروم بودند.

به گزارش ایسنا، آمار شهدای مدافع سلامت در کشور نیز گواه ایثارگری این قشر است، از جان خود گذشتند تا خانواده‌ای داغدار نشود، کمبود نیروی پرستاری یکی از مهم‌ترین چالش‌های سیستم بهداشت و درمان در پیک‌های متعددکرونایی بود، برای کمبود نیروی پرستاری وزارت بهداشت و درمان طی فراخوانی از نیروهای پرستاری که طرح آن‌ها به اتمام رسیده بود، دعوت به همکاری کرد و این افراد در قالب قرارداد ۸۹ روزه در مراکز درمانی مشغول به‌کار شدند.

همچنین تعدادی نیرو به‌عنوان کمک پرستار نیز در ایام شیوع کرونا در مراکز درمانی به‌کارگیری شدند تا بتوانند باری از دوش کادر بهداشت و درمان بردارند، اما با فروکش کردن کرونا، این نیروها در حال تعدیل هستند.

حال این سوأل پیش می‌آید که آیا دولت نباید تسهیلاتی را برای جذب و بکارگیری این نیروها که در موقع بحران به کمک سیستم بهداشت و درمان شتافتند، قائل شود؟ آیا این مسئله موجب نمی‌شود تا در بحران‌های بعدی رغبت افراد برای کمک‌رسانی کم شود؟

بهرام مرادی- رئیس هیات مدیره نظام پرستاری شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مراکز درمانی چهارمحال و بختیاری در ایام شیوع کرونا با کمبود نیروی پرستاری مواجه شدند، اظهار کرد: طبق مجوزی از سوی وزارت بهداشت و درمان تعدادی نیروی پرستاری برای جبران این کمبود در چند قالب بکارگیری شد، تعدادی با قرارداد ۸۹ روزه و تعدادی نیز با تمدید طرح پرستاری در ایام کرونا در بیمارستان‌ها بکارگیری شدند.

وی افزود: پس از فروکش کردن کرونا، این نیروها تعدیل شدند، پیگیری‌های متعدد برای بازگشت به‌کار این نیروها در قالب نیروهای پیمانی صورت گرفت، اما وزارت بهداشت و درمان با این مسئله مخالفت کرد.

مرادی گفت: تعداد نیروهای قرارداد موقت پرستاری در چهارمحال و بختیاری محدود بود و در تلاش هستیم این نیروها به سیستم بهداشت و درمان بازگردند، در حال حاضر نیز با کمبود نیروی پرستاری مواجه هستیم.

 رئیس هیات مدیره نظام پرستاری شهرکرد بیان کرد: بخشی از کمبود نیروی پرستاری در بیمارستان‌ها از طریق استخدام و تغییر وضعیت کار معین به پیمانی تامین می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *