روسیه مسیرهای تبادل تجاری با هند و چین را گسترش داده است

روسیه  مسیرهای تبادل تجاری با هند و چین را گسترش داده است

تهران- ایرنا- روسیه در گرماگرم تحریم‌های غرب با هدف تضمین تجارت امن و روان و به منظور تامین کالاهای اساسی ، خدمات حمل و نقل دریایی را با هند و چین گسترش داده است .

به گزارش روز جمعه ایرنا به نقل از تارنمای شبکه خبری راشاتودی، صاحبان صنایع چین دیروز پنجشنبه در گفت‌وگو با روزنامه “گلوبال تایمز” گفتند، شرکت‌های روسی برنامه حرکت کشتی‌ها را به گونه‌ای سازماندهی کرده اند تا از تامین کالاهای اساسی، مانند مواد خام، به چین و هند اطمینان حاصل یابند.

به گفته رسانه ها، اختلال در تامین کالاهای اساسی ناشی از تحریم های غرب باعث این اقدام روسیه شده است.

یک منبع آگاه در این خصوص گفت که شرکت حمل و نقل روسی “اینتکو” و گروه حمل و نقل “سوئیفت” مستقر در چین به طور مشترک شرکت های تابعه خطی ایجاد کرده اند تا خدمات حمل و نقل میان روسیه و شهرهای بندری چین طبق برنامه انجام شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود افزود مسکو و پکن در واکنش به افزایش تقاضا برای تجارت روان و ایمن بین دو کشور دست به این کار زده اند.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین و وضع تحریم های شدید اقتصادی علیه مسکو، پکن و دهلی نو با این تحریم ها مخالفت کرده و می گویند که به همکاری عادی اقتصادی و تجاری با روسیه ادامه خواهند داد.

حجم تجاری میان چین و روسیه در سالجاری میلادی به میزان قابل توجهی افزایش یافته و پکن واردات انرژی روسیه را افزایش داده است.

داده های گمرک نشان می دهد چین در سه ماهه منتهی به پایان ماه مه (اردیبهشت و خرداد) نزدیک به ۱۹ میلیارد دلار برای خرید نفت، گاز و زغال سنگ روسیه هزینه کرده که نزدیک به دو برابر سال گذشته است.

هند هم در مدت مشابه ۵.۱ میلیارد دلار واردات از روسیه انجام داده که بیش از پنج برابر سال گذشته است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *