فرشاد مومنی در مراسم یادبود وزیر کار دولت جنگ: وی فارغ از گروه بندی‌ها فکر می‌کرد سرحدی‌زاده نماد غیرت ملی بود و معتقد بود که ما نباید مسائل ملی و فهم مسائل خود را به دیگران و خارجی‌ها واگذار کنیم

سرحدی زاده فارغ از گروه بندی‌ها فکر می‌کرد

فرشاد مومنی گفت: سرحدی زاده مرزی برای عدالتخواهی و آزادیخواهی نمی‌شناخت. او قبل از پیروزی انقلاب گفته بود اسلحه‌هایی که بدست مجاهدین خلق افتاده در پاسگاه‌ها روزی علیه مردم بکار گرفته خواهد شد و این بصیرت در کمتر شخص سیاسی رویت می‌شد.

به گزارش ایلنا، مراسم یادبود “ابوالقاسم سرحدی زاده” وزیر کار دولت دوران جنگ تحمیلی و از اعضای موسس خانه کارگر جمهوری اسلامی و مبارزان حزب ملل اسلامی پیش از انقلاب، با حضور جمعی از مقامات سابق، کارشناسان و دوستان و همکاران این شخصیت سیاسی صبح امروز در محل همایش‌های دائره المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد.

فرشاد مومنی (استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی) که از همراهان وی در حزب جمهوری اسلامی و دولت جنگ نیز محسوب می‌شود در این مراسم پیرامون ویژگی‌های سرحدی زاده گفت: سرحدی زاده “انقلابیِ معیار” بود.

وی ادامه داد: وقتی جامعه ای به بحران می‌خورد، باید به معیارها و بنیادها و اصول برگردد و در این مسیر شخصیت‌های بزرگ و معیار راه را نشان می‌دهند. در مناسباتی که سفله پروری و چاپلوس پروری سکه رایج است، ما به فهم نظری از مشکلات نخواهیم رسید و به انسان‌های تراز انقلاب نیاز داریم.

مومنی افزود: اگر بخواهم به برخی مشخصه‌های چنین انسان ترازی اشاره کنم باید بگویم که امکان نداشت که با وی صحبت کنید و چندین بار کلمه “غیرت” و “دفاع از حق” را نشنوید. به یاد دارم وقتی کسانی درباره بهزاد نبوی اتهام می‌زدند، وی با غیرت از وی دفاع کرد.

این استاد اقتصاد دانشگاه با اشاره به برنامه تعدیل ساختاری و برنامه‌های پیشنهادی صندوق بین‌المللی پول گفت: در آن زمان آقای سرحدی‌زاده نماینده مجلس سوم بود و وقتی من را در جلسه انتقادی از آن برنامه دید در آغوش گرفت و بارها به بنده از این جنبه که “غیرت” به خرج دادم تشکر کرد.

وی ادامه داد: سرحدی‌زاده نماد غیرت ملی بود و معتقد بود که ما نباید مسائل ملی و فهم مسائل خود را به دیگران و خارجی‌ها واگذار کنیم. وقتی ایشان مسئولیت داشت با موتور گازی رفت و آمد می‌کرد و وقتی به او انتقاد میکردند پاسخ می‌داد که من شرم می‌کنم که مردم در صف اتوبوس باشند و من در خودروی مدل بالا با راننده باشم و حتی همین موتورسیکلت نیز زیاد است و اگر غیرت واقعی باشد در صف اتوبوس باید باشم.

مومنی با اشاره به جدا بودن سرحدی‌زاده و فارغ بودن وی از جریانات سیاسی و گروه بندی‌ها گفت: وی در انتخابات وقتی مقابل حبیب الله عسگراولادی قرار گرفت، می‌خواست به‌دلیل اینکه وی را اخلاق‌مدار می‌دانست، از انتخابات انصراف بدهد و تنها به شرط عدم تخریب عسگراولادی از انصراف دادن منصرف شد.

مدیر موسسه دین و اقتصاد اظهار کرد: وی مرزی برای عدالتخواهی و آزادیخواهی نمی‌شناخت. او قبل از  پیروزی انقلاب گفته بود اسلحه‌هایی که بدست مجاهدین خلق افتاده در پاسگاه‌ها روزی علیه مردم بکار گرفته خواهد شد و این بصیرت در کمتر شخص سیاسی رویت می‌شد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *