۲ نمایشگاه ویژه صنایع دستی و تجهیزات ورزشی در مشهد گشایش یافت

۲ نمایشگاه ویژه صنایع دستی و تجهیزات ورزشی در مشهد گشایش یافت

مشهد-ایرنا- یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی همزمان با پنجمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی عصر سه‌شنبه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مراسم افتتاحیه این نمایشگاهها مسوولان و علاقمندان به صنایع دستی و همچنین حوزه ورزش حضور داشتند.

معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی مشهد در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی به همت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی و با حضور ۱۰۸ شرکت از این استان و ۷۲ شرکت از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، یزد، بیرجند، سمنان، قم، فارس، اردبیل، مازندران برگزار شده است.

علی جلوه افزود: زمینه فعالیت مشارکت کنندگان در نمایشگاه صنایع دستی شامل معرق، قلم زنی، ظروف، سفال، پوشاک محلی، نقاشی، مصنوعات چرم دوز، ظرف سنگی و نساجی سنتی است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: عرضه و معرفی محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی، بومی و محلی کشور از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

جلوه خاطر نشان کرد: یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی در ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای نمایشگاهی و در سالن عطار این مجموعه برپا شده است.

معاون نمایشگاهی شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه صنایع دستی در مشهد طی مدت چهار روز حدود پنج هزار نفر بازدید کننده داشته باشد.

برپایی پنجمین نمایشگاه تخصصی ورزش

معاون نمایشگاهی نمایشگاه بین‌المللی مشهد همچنین گفت: همزمان با برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، پنجمین نمایشگاه تخصصی ورزش و تجهیزات ورزشی نیز گشایش یافته است.

وی ادامه داد: هدف از این نمایشگاه ارتقای فرهنگ ورزش و سطح سلامتی جامعه، ارتقا تولیدات کارخانجات داخلی و ایجاد زمینه های کارآفرینی و جذب سرمایه گذار است که در فضایی معادل ۶ هزار مترمربع در سالن فردوسی نمایشگاه بین المللی برپا شده است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه ۵۵ شرکت حضور دارند که زمینه فعالیت آنها پوشاک ورزشی، مکمل های غذایی، تولید لوازم و تجهیزات ورزشی و چادرهای مسافرتی است.

یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنرهای سنتی خراسان رضوی و پنجمین نمایشگاه تخصصی وزش و تجهیزات ورزشی از امروز تا هفتم مردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد از ساعت ۱۶ تا ۲۲ دایر است.

نمایشگاه بین‌المللی مشهد در سال ۱۳۷۷ با هدف تسهیل توسعه صنعت و ترویج تبادل نمایشگاهی در زمینی به وسعت ۶۰۰ هزار مترمربع به بهره برداری رسید. این مرکز سالانه با برگزاری بیش از ۴۰ نمایشگاه ملی و بین‌المللی، میزبان حدود ۲ میلیون نفر بازدید کننده است

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *