اولین حسینیه گردشگری در یزد افتتاح شد

اولین حسینیه گردشگری در یزد افتتاح شد

یزد- ایرنا- اولین حسینیه گردشگری همزمان با ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) روز دوشنبه با حضور مهران فاطمی استاندار یزد و احمد آخوندی مدیرکل میراث فرهنگی یزد و جمعی از گردشگران خارجی در حسینیه شاهزاده فاضل یزد افتتاح شد.

مسئول کارگروه گردشگری مذهبی استان یزد و مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران گفت: خدمات دهی و راهنمایی گردشگران داخلی و خارجی از جمله فعالیت های این حسینیه است و تا پایان ماه صفر این خدمات ارائه می شود.

سیدحسن حسینی ادامه داد: امسال با همکاری نهادهای مربوطه از جمله میراث فرهنگی یزد، سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری، کمیته گردشگری مذهبی و اداره اوقاف برنامه های متنوعی برای گردشگران خارجی تدارک دیده شد.

وی عنوان کرد: پیش بینی می شود تا پایان ماه صفر بیش از یک هزار گردشگر خارجی از ٣٠ کشور دنیا از برنامه های مذهبی در یزد دیدن کنند.

مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران بیان کرد: سینه زنی، پخت آش نذری، کارگاه های معرفی امام حسین (ع) و عاشورا، روضه خوانی و نخل برداری و تعزیه در شهرستان های تفت، مهریز، اشکذر و اردکان از برنامه های پیش بینی شده برای گردشگران خارجی است.

حسینی اظهار داشت: بسته های فرهنگی و مذهبی و ماکت نخل و کتابچه هایی به زبان انگلیسی در این ایام  بین گردشگران خارجی توزیع شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *