درصد رتبه‌های برتر کنکور، دانش‌آموزان استعداد درخشان هستند

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره برنامه کوتاه مدت دوساله دوم این سازمان گفت: ۷۵درصد از رتبه‌های برتر کنکور را دانش آموزان سمپاد تشکیل می‌دهند.
به گزارش ایسنا،الهام یاوری در نشستی خبری با بیان اینکه سه هدف بلندمدت در برنامه دیده شد که جهت‌گیری‌های کلان سمپاد برای سال‌های پیش رو را تعیین می‌کند، گفت: هدف اول تعلیم و تربیت متوازن و فراگیر و با کیفیت است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از آن به تربیت چندساحتی یاد می‌شود. هدف دوم، گسترش چتر خدمات برای استعدادهای درخشانی است که بیرون از مدارس سمپاد هستند اما در آزمون پذیرفته نشده‌اند یا اصلا آزمون نداده‌اند یا در مواردی در شهرها و مناطق کوچکتر هستند؛ اینها باید از خدمات سمپاد بهره مند شوند و همین امر را یکی از مأموریت‌های خود قرار دادیم تا راهی پیدا کنیم که خدمات سمپاد به دست این افراد نیز برسد.سومین هدف، بهسازی شیوه‌های استعداد عمومی بین دانش‌آموزان است.
وی درباره عمومی‌سازی خدمات سمپاد برای استعدادهای درخشان بیرون از مدارس گفت: فهرستی از برنامه‌ها وجود دارد که اولین مورد، عمومی‌سازی محتوای درسی مدارس است، به‌طوری که صفر تا صد کلاس‌های مدارس سمپاد برای دوره اول متوسطه را ضبط و در سایت سمپاد در اختیار همه دانش‌آموزان کشور قرار دادیم..
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به این سؤال که در کنکور امسال چند نفر از رتبه‌های زیر ۱۰۰متعلق به این مدارس بودند، گفت: از ۴۰نفر برگزیده رتبه‌های کنکوری، ۲۹نفر جزو استعدادهای درخشان هستند.
به گفته یاوری، در المپیاد درصد دانش‌آموزان سمپادی بیشتر از ۷۵درصد است.
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در پاسخ به سؤال دیگری درباره تعداد مدارس سمپاد و تعداد دانش‌آموزان نیز توضیح داد: حدود ۷۰۰مدرسه داریم که نیمی از آنها دخترانه و نیمی پسرانه هستند. مجموع دانش‌آموزان در این تعداد مدرسه حدود ۱۲۰هزار نفر است.
وی درباره شهریه این مدارس نیز گفت: آنچه مصوبه است و ما به لحاظ قانونی بر اساس آن عمل می‌کنیم این است که سمپاد نیمی از شهریه مصوب مدارس غیرانتفاعی همتراز خود را دریافت می‌کند. واقعیت این است که ما بسیار کمتر دریافت می‌کنیم؛ مثلا در تهران که شهریه حدود ۵۰میلیون است ما کمتر از ۱۰میلیون دریافت می‌کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *