آوارگی مضاعف اوکراینی ها در انگلیس

آوارگی مضاعف اوکراینی ها در انگلیس

تهران–ایرنا–دولت انگلیس که باحمایت های تحریک آمیز خود به همراه سایر دولت های غربی به سرکردگی آمریکا موجب طولانی تر شدن جنگ در اوکراین شده است، امروز در نگهداری از آوارگان اوکراینی ناتوان و عاجز بوده و آنها را باخطر بی خانمان شدن مواجه ساخته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، تارنمای نشریه انگلیسی گاردین با انتشار گزارشی درمورد آوارگان اوکراینی در این کشور، نوشت: ۵۰هزار آواره اوکراینی که به انگلیس آورده شدند با توجه به بحران معیشت درانگلیس هم‌اکنون با خطر بی خانمان شدن مواجه‌اند.

این نشریه انگلیسی نوشت: دولت انگلیس  با ارئه طرحی بعنوان  «خانه ای برای اوکراین» Homes for Ukraine scheme» به مدت ۶ ماه آوارگان اوکراینی را در خاک خود منزل می داد، حال  با توجه به «بحران هزینه معاش و زندگی» در انگلیس به علت وقوع جنگ در اوکراین که برای آن پایانی وجود ندارد، اکنون این گروه از آوارگان اوکراینی بدون هیچ گزینه جایگزینی با خطر بی خانمانی در انگلیس روبرو هستند.

این گزارش حاکی است با آغاز ماه مارس و با ارائه طرح خانه‌ای برای اوکراین درمجموع ۸۳ هزار و ۹۰۰ پناهجوی اوکراینی وارد انگلیس شدند، خانواده‌های پناهجو به مدت ۶ ماه و با دریافت ماهانه ۳۵۰ پوند دارای سرپناهی درانگلیس می شدند .

این گزارش می افزاید: داده های دولتی نشان می دهد که از ماه فوریه و از زمان آغاز جنگ در اوکراین ، یکهزار و ۳۳۵ خانوار اوکراینی که شامل ۹۴۵خانواده دارای  کودک بودند، در این طرح نام نویسی کردند،  از آنزمان این آمار به شدت رو به فزونی نهاد.

این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت:اکنون بررسی داده های آماری حاکی است تا زمستان پیش رو  بین ۱۵تا ۲۰هزار آواره اوکراینی در انگلیس بی خانمان خواهند شد و این رقم تا ابتدای سال آتی میلادی به ۵۰هزار بی خانمان اوکراینی خواهد رسید.

براساس این گزارش برای بسیاری از آوارگان اوکراینی مدت زمان ۶ ماه اقامت در منزلگاه های انگلیسی در ماه سپتامبر به پایان می رسد و «لرد هرینگتون» وزیر امور پناهجویان انگلیس درحالی هفته گذشته مدعی افزایش کمک هزینه اسکان آوارگان اوکراینی به مبلغ ۷۰۰پوند در ماه شده بود که اختصاص چنین بودجه ای با توجه به هزینه بحران زندگی درانگلیس  قابل اجرا نبوده و از سویی دیگر چنین ادعایی از سوی بانک مرکزی انگلیس نیز رد شد.

به گزارش ایرنا، درحالی نشریه گاردین نسبت به عجز دولت انگلیس در پناه دادن به آوارگان اوکراینی گزارش می دهد که بوریس جانسون نخست‌وزیر در شرف کناره گیری انگلیس خطاب به مردم این کشور درباره نرخ بالای تورم و رشد سریع هزینه‌های زندگی و بهای انرژی در انگلیس، هشدار داد و در نشریه انگلیسی «دیلی میل» نوشت: ماه‌های آتی شرایط سخت و شاید بسیار دشوار خواهد بود، قبوض انرژی «اشک در می آورد».

وی بدون اشاره به تصمیم غرب برای تحریم نفت و گاز روسیه پس از آغاز جنگ اوکراین و با بیان این که هیچ کشوری برای آغاز درگیری‌ها در اوکراین آمادگی نداشت، پوتین را عامل اصلی بحران در بازار انرژی اعلام کرد.

جانسون که روزهای پایانی به عنوان نخست وزیر انگلیس را سپری می‌کند، با مقصر دانستن رییس‌جمهوری روسیه و بحران اوکراین، هیچ مسئولیتی را در قبال وضعیت کنونی اقتصاد انگلیس نپذیرفت و ادامه داد: این جنگ اوکراین است که برای انگلیسی‌ها هزینه تراشی می‌کند و به همین دلیل است که قبوض انرژی دو برابر خواهد شد.

مسکو پنجم اسفندماه ۱۴۰۰ بدنبال نادیده گرفتن نگرانی های امنیتی از سوی غرب و تشویق دولت های غربی به سرکردگی آمریکا به عضویت کی یف به پیمان آتلانتیک شمالی به اوکراین حمله برد، کشورهای غربی تاکنون راه حل کارسازی برای پایان دادن به بحرانی که خود موجب آن بوده اند ارائه نکرده اند و با حمایت های محدود نظامی از اوکراین آتش این درگیری را همچنان برافروخته نگاه داشته اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *