داعش سفارتخانه‌های خارجی در افغانستان را تهدید به حمله کرد

 

سرویس خارجی: گروه تروریستی داعش که این روزها در سایه ناتوانی طالبان در افغانستان جولان می دهد، چهار روز پس از حمله به سفارت روسیه در کابل، سفارتخانه دیگر کشورها در پایتخت افغانستان را نیز تهدید به حمله کرد.
گروه تروریستی داعش در همین راستا، با انتشار پیامی سفارتخانه‌ کشورهای خارجی در کابل را مکان‌های جاسوسی خواند و آنها را تهدید به حمله کرد.داعش در این پیام خود اعلام کرد: امنیت رویایی است که «صلیبیون»( مسیحیان – کشورهای خارجی) به آن نخواهند رسید. این گروه تروریستی همچنین جزئیات عملیات اخیر علیه سفارت روسیه در کابل را در مجله «النباء» که خبرهای داعش را به‌ صورت هفتگی منتشر می‌کند، اعلام کرد. در آخرین نسخه مجله «النباء»، حمله به سفارت روسیه در کابل، بزرگ ‌ترین دستاورد این گروه در ماه‌های اخیر در افغانستان خوانده شده است.
به گزارش مجله هفتگی داعش‌، نام مهاجم حمله انتحاری به سفارت روسیه «وقاص وزیرستانی» است. وزیرستان، منطقه پشتون‌نشین پاکستان است که از سال‌ها پیش محل فعالیت گروه تروریستی داعش است. طالبان در ۲۰ سال گذشته، از وزیرستان همچون پناهگاهی امن برای راه‌اندازی حملات در داخل افغانستان استفاده می‌کردند. این منطقه اکنون نیز دچار ناآرامی و شاهد حملات روزافزون طالبان پاکستانی است.
مجله النباء نوشت : «وقاص وزیرستانی» با عبور از سنگربندی‌های امنیتی طالبان در ورودی سفارت روسیه در کابل، خودش را در میان جمعی از متقاضیان ویزای روسیه منفجر کرد، درحالی‌که شماری از کارمندان سفارت و اعضای طالبان نیز آن‌جا حضور داشتند. داعش تلفات ناشی از این حمله را ۲۵ نفر، از جمله یک دیپلمات و یک محافظ امنیتی روس، اعلام کرد.
در گزارش مجله هفتگی داعش آمده است که این حمله، ادعای طالبان درباره توانایی تامین امنیت سفارتخانه‌های کشورهای خارجی در کابل را باطل کرد. داعش همچنین طالبان را به همدستی با کشورهای غیرمسلمان متهم کرد و مدعی شد که حملات اخیر این گروه، طالبان و دولت‌های جهان را نگران کرده است. در مجله هفتگی داعش همچنین آمده است که افراد این گروه یک عضو طالبان را اخیرا در شهر «تالقان»، مرکز استان «تخار» کشته‌اند.ساعاتی بعد، وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای اعلام کرد: احتمال کمک سرویس‌های امنیتی کشور دیگری به گروه تروریستی داعش برای انجام حمله تروریستی علیه سفارت مسکو در کابل را رد نمی‌کنیم. از طرفی، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهارداشت که «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور در گفتگوی تلفنی با «امیرخان متقی» وزیر خارجه دولت موقت طالبان بر مبارزه مشترک با تروریسم تاکید کرده است.یکشنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۱ روزنامه اطلاعات

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *