تغییر کاربری ورزشگاه تختی تربت‌حیدریه به نفع ورزش این خطه است

تغییر کاربری ورزشگاه تختی تربت‌حیدریه به نفع ورزش این خطه است

تربت‌حیدریه- ایرنا- رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه گفت: تغییر کاربری بخشی از ورزشگاه تختی تربت‌حیدریه می‌تواند به مشکلات و تنگناهای اقتصادی هیات‌های ورزشی این خطه پایان دهد.

مجید رضایی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:با توجه به اینکه ملک ورزشگاه تختی تربت حیدریه اوقافی است با این اداره به تفاهم رسیدیم که بعد انجام عقب‌نشینی به واسطه طرح توسعه خیابان قائم، شهرداری برای ما مجوز تجاری‌سازی بخشی از ورزشگاه که در حاشیه این خیابان قرار دارد را صادر کند.

وی ادامه داد:قصد داریم طبقه پایین را برای کسب درآمد پایدار به هیات‌های ورزشی واگذار کنیم و طبقه دوم را نیز به ساخت خوابگاه ورزشی برای اسکان ورزشکاران اختصاص دهیم.

رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه گفت: واقعیت تلخ آن است که هیچ‌کدام از هیات‌های ورزشی ما درآمدزایی خاصی ندارند و از سویی دیگر در این شهرستان حتی یک خوابگاه ورزشی نداریم و ظرف ۲ سال اخیر که میزبان ۹ رویداد ورزشی در گستره کشوری بوده‌ایم تنها به لطف مدیران سایر دستگاه‌های اجرایی بوده است که توانسته ایم از پس مشکل اسکان ورزشکاران برآییم.

رضایی با تاکید بر این که بنا نیست از مساحت ورزشگاه تختی چیزی کم شود افزود: هم اکنون عملیات اجرایی بازسازی چمن طبیعی زمین ورزشگاه با صرف ۲۰ میلیارد ریال به پایان رسیده‌ است.

وی اضافه کرد: بازسازی و احیای پیست تارتان برای انجام مسابقات دو و میدانی نیز در دست اقدام است و با صرف ۹ میلیارد ریال اعتبار تا یک ماه دیگر به پایان خواهد رسید و بازسازی جایگاه نیز با صرف ۳۰ میلیارد ریال تا پایان امسال به سرانجام می‌رسد.

رییس اداره ورزش و جوانان تربت‌حیدریه گفت: در پایان همین هفته میزبان مسابقات کاراته کشوری هستیم و تا این لحظه طبق روال گذاشته به دنبال جلب همکاری دستگاه‌ها برای واگذاری خوابگاهیم که این شیوه شایسته شهرستانی با سابقه و سهیم در ورزش حرفه‌ای کشور نیست.

به گزارش ایرنا، ظرف ۲ روز گذشته بخشی از جامعه ورزشی و به خصوص جمعی از اعضای هیات دو و میدانی شهرستان تربت‌حیدریه با امضای نامه‌ای و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی، نسبت به تغییر کاربری ورزشگاه تختی این خطه و تجاری‌سازی آن از سوی اداره ورزش و جوانان اعتراض کردند.

تلاش خبرنگار ایرنا در تربت حیدریه برای درج شفاف‌تر نقطه نظرات امضا کنندگان نامه تا لحظه انتشار این خبر، بی‌نتیجه مانده است و هیچ یک از امضا کنندگان حاضر به انجام مصاحبه نشدند.

ورزشگاه تختی تربت حیدریه با قدمتی بیش از ۵۰ سال که بخشی از تاریخ ورزش تربت‌حیدریه را با خود همراه دارد هم اکنون در حال مرمت و بازسازی است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *